ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

مناظره مردمی

مناظره مردمی درباره انتخابات

...

...

نماینده‌ای که شما انتخاب می‌کنید باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

این سئوال مناظره مردمی شمیم شمال، تا تاریخ 90/12/4  است. می توانید نظرات خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید و ویژگی‌های نماینده اصلحتان را عنوان نمایید.

البته لازم به توضیح است:

1-به علت احترام به قوانین انتخاباتی، از درج نام کاندیداهای محترم خودداری فرمایید و صرفا ویژگی های نماینده اصلح را عنوان نمایید.

2- نظرات حاوی توهین یا تخریب شخصیت ها و کاندیداها به هیچ وجه درج نخواهد گردید.

منتظر نظرات و دیدگاه های سازنده شما هستیم:


1)

به نظر من مهم ترین خصوصیت آرام و متین و قانونی بودنه نه مثل بعضی از کاندیدا های محترم که از 6 ماه قبل دارن خودشونو می ترکونن تا رای بیارن. واقعا این همه هزینه برای چیه و از کجا می خوان این هزینه ها رو جبران کنن. مطمئن هستم از جیب من و شما خواهد بود.

دو تا از کاندیدا های محترم از همه بیشتر هزینه کردن که البته هردوشون رد صلاحیت شدن که فکر میکنم حقشون بوده. امیدوارم خدا آگاهشون کنه و اینکه مثل کاندیدای رد صلاحیت شده ی رشت سکته نکنن.

2)

من هم با علی عزیز موافقم. ما در همین تنکابن داریم کسی رو که بی ادعا داره کار میکنه و یک شخص دانشگاهی، پزشک و ورزشکاره ولی با متانت کامل و قانونمند به فعالیت اجتماعی و سیاسی خودش ادامه میده و هیچ ادعایی هم نداره. گرچه من خودم به انتخابات اعتماد ندارم ولی امیدوارم که ماها قدر همین نیرو های پاک و اندکی رو هم که داریم بدونیم.
و در نهایت باید بگم که دانشگاهی بودن، ورزش کار بودن، و درد مردم رو فهمیدن از ویژگی های یک نماینده خوب میتونه باشه و یک پزشک واقعا می تونه درد مردم رو بیشتر از همه درک کنه.

3)

شیوه نظرات، حرکات و رفتارهای طرفداران کلیه کاندیداها حاوی مسائل بسیار مهمی است، و شاید در مرحله پیش از انتخابات از رفتار خود کاندیداها نیز مهمتر باشد. زیرا این مسئله نشان میدهد که چه قشری از جامعه طرفدار کاندید هستند. کاندیداها در واقع کسانی هستند که برای افراد جامعه تبدیل به الگو شده یا می خواهند بشوند. بنابراین بازتابی از نوع رفتار آن ها را میتوان در حرکات طرفدارانشان نیز یافت. وقتی شما می گویید نباید اسم کاندیداها درج شود، فردی به نام رضا قانون وضع شده را دور می زند و به گونه ای نظر خود را مطرح می کند که هر کسی به سادگی می تواند متوجه این شود که طرفدار کدام کاندیداست و با زرنگی و بدون اینکه قانون را نقض کرده باشد در طرفداری از یک کاندیدا تبلیغ می نماید. این عمل گرچه منافاتی با خود قانون ندارد، اما به نوعی دور زدن قانون است و نشان می دهد که کاندیدای مورد نظر او دور زدن قانون را بلد است و هر جا که به نفعش باشد می تواند از قانون به نفع خودش تفسیر و تعبیر ارائه دهد و به اصل قانون توجهی ندارد. نشان می دهد که از هر قضیه ای سعی می نماید به نفع خودش استفاده کند. من ولی معتقدم هر نماینده ای باید به اصل قانون توجه داشته باشد و هرگز از دور زدن استفاده ننماید. این ان چیزی است که برای من یک معیار است. نه دانشگاهی بودن، ورزش کار بودن و ....

4)

یکی از خصوصیات بسیار خوب کاندیدای خوب می تواند سابقه مدیریتی طولانی در پست های حساس کشوری باشد. زیرا با این شرایط از طریق اشناها و راه هایی که از پیش شناخته، به راحتی می تواند مشکلات منظقه را حل کند. اما یک نماینده بی تجربه یا کم تجربه باید مدت زیادی بگذرد تا چم و خم کار را یاد بگیرد. پست حساس دولتی یک فرد می تواند در مجلس به او وجهه ای دهد که به این ترتیب نمایندگان دیگر روی او حساب ویژهه ای باز کنند و حرف اور بخوانند. چرا ما باید کسی را به مجلس بفرستیم که حداقل 2 سال طول می کشد نمایندگان سایر شهرها و مسئولان دولتی و... او را بشناسند. سرشناس بودن افراد به اعتقاد من مهمترین معیار یک نماینده است.

5)

داشتن توانمندی ها و ویژگی های خاص در هر شخصی وجود ندارد و همین ویژگی هاست که یک فرد را شاخص می کند به طوریکه با دیگران تفاوت های زیادی دارد. چه فردی را میتوانید پیدا کنید که در جمیع جهات دارای مدارک متنوع آموزشی ، پزشکی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی بوده و در طول زندگی فردی و اجتماعی خود از آنها برای ارتقاء شخصیت خود و خدمت گذاری به مردم استفاده کرده باشد. اگر کمی با انصاف باشیم به دور از هرگونه تعصب و با کمی بررسی خواهیم دید که این فرد در طول منصب های اداری و دانشگاهی همیشه پس از اندکی خدمت در هر بخش پس از ارزیابی به عنوان نفر اول انتخاب شده است، بطوریکه در دی ماه 1390 به عنوان رییس کمیته دانشجویی برتر در کل کشور انتخاب شده است و این نشانه چیست؟ قضاوت را به مردم فهیم و با بصیرت می سپاریم.

شهردارانی که دعوت فرماندار را نپذیرفتند

شهردارانی که دعوت فرماندار ویژه را نپذیرفتند
...
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، جناب آقای هاشمی طی نامه‌ای رسمی از روسای ادارات فرهنگ‌وارشاداسلامی، ثبت، دادگستری، شهرداران تنکابن، نشتارود، شیرود و خرم‌آباد دعوت نمود تا در جلسه‌ای به منظور هماهنگی در خصوص مشکلات خبرنگاران شهرستان تنکابن راس ساعت 11 مورخ 1390/11/12 حضور به هم رسانند. این در حالی بود که فقط مشهدی رئیس اداره ارشاد حاضر به حضور در این جلسه شد و ادارات ثبت، شهرداری خرم‌آباد و شیرود نیز تنها نمایندگان (صرفا مستمع) خود را روانه کارزار کردند.
در این میان اما غیبت شهردار تنکابن و نشتارود بسیار چشمگیر بود. افرادی که به زعم دستور اداری فرماندار ویژه نیز حاضر به رودررو شدن و نشستن دور یک میز با خبرنگاران نشدند.
حال سئوال اساسی اینجاست که مگر این شهرداران محترم چه قدرت ماورایی دارند که حتی دعوت فرماندار ویژه و معاون استاندار را اجابت نمی‌کنند؟ راستی آن را که حساب پاک است، از مصاحبت با خبرنگاران چه باک است؟ آیا آقایان نمی‌خواهند پاسخگویی به مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهند؟ وقتی فرماندارویژه و معاون استاندار نمی‌تواند آقایان را مجاب به پاسخگویی کند، دیگر دست مطبوعات به کجا بند است و چه کار باید بکنند؟ راستی شوراهای اسلامی این شهرها که با رای اعتماد مردم شریف منطقه به قدرت رسیده‌اند، و حامیان اصلی این شهرداران هستند، چرا سکوت اختیار کرده‌اند؟ با وضعیت کنونی در مقابل رای مردم، چه وظیفه‌ای بر دوش دارند؟ آیا این همان وعده‌هایی بود که در زمان انتخابات مطرح می‌نمودند؟ آیا در دفعات بعدی نیز از  شعارهایی چون پاسخگویی به مردم و نوکر ملت بودن استفاده خواهند نمود؟ آیا شهرداران ثمره کار آنان نیستند و وضعیت کنونی ربطی به آنها ندارد؟ وقتی آقایان به مطبوعات پاسخگو نیستند، به مردم عادی چه جوابی می‌دهند؟ 
اما و اما از همه اینها که بگذریم، قدرت و شهامت فرماندار محترم، آقای هاشمی ستودنی است. فرمانداری که بی‌ادعا و دوستانه در کنار خبرنگاران نشست و به حرف‌های آنها گوش داد و مسلما دیگر خوب می‌داند در این شهر چه کسانی حاضر به شنیدن صدای رسانه‌های جمعی که نمایندگان افکار عمومی هستند، نمی‌شوند و میان خود و اصحاب قلم، دیوار آهنین کشیده‌اند. ما نیز امیدواریم حرکت جدید هاشمی راهی باشد برای بهبود وضعیت اصحاب رسانه در شهرستان تنکابن.

آخرین تصمیمات شمیم شمال برای انتخابات

آخرین تصمیمات شمیم شمال برای انتخابات
..
طبق آخرین تصمیم هیئت تحریریه نشریه شمیم شمال، در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جهت تنویر افکار عمومی، سهولت اطلاع رسانی، بازتاب برنامه های کاندیداهای محترم و فراهم نمودن شرایط مساعد جهت انتخاب اصلح برای مردم شریف منطقه، تیراژ این نشریه در اسفند ماه از 5000 به 10000 نسخه افزایش یافت.
در ضمن شماره اسفندماه نیز به صورت اختصاصی صفحات خود را برای درج برنامه ها ، نظرات و حتی مناظره های مطبوعاتی در اختیار کاندیدا ها قرار خواهد داد.

برکناری رئیس اداره بازرگانی

خبرفوری: برکناری رئیس اداره بازرگانی
...
بر اساس آخرین شنیده ها، پس از انتقادات مطبوعاتی چند وقت اخیر برخی از اعضای اتحادیه های امور صنفی و مراجعه حضوری به مرکز استان، حیدرعلی محجوب، از ریاست اداره بازرگانی برکنار گردید، البته برخی از مسئولین دلیل این جابجایی را، ادغام اداره بازرگانی و صنایع می دانند.  گمانه زنی ها حاکی از این است که علی رحیمی، رئیس سابق اداره بازرگانی رامسر، به زودی جانشین محجوب خواهد شد.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد گردید.

راهبردهای انتخاباتی جریان انحرافی در مجلس نهم !

راهبردهای انتخاباتی جریان انحرافی در مجلس نهم !
...
شمال نیوز: در شرایطی که برخی فعالان سیاسی در نگاهی سطحی مدعی اند علائم تلاش و برنامه ریزی جریان انحرافی برای انتخابات مجلس نهم دیده نمی شود، گزارش های ویژه حاکی از جلسات و تکاپوی ویژه این جریان برای انتخابات اسفند ماه است.
به گزارش جهان، مسئول ارشد جریان منحرف که پیش تر پست‌های کلیدی خود را واگذار کرده، در دفتری در یکی از خیابان های تهران به مدیریت ستاد انتخاباتی این جریان مشغول است.
جریان مذکور در اتاق فکر خود که به مدیریت وی برگزار می‌شود، چند راهبرد را تدوین و مبنای برنامه های انتخاباتی خود قرار داده است. برخی از این راهبرد‌ها عبارتند از:
- باید تمرکز خود را بر روی حوزه‌هایی متمرکز کرد که دولت در آن‌ها عملکرد موفقی داشته است.
- تلاش شود تا حد امکان از شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها فاصله گرفت و بر حاشیه‌ها متمرکز شد.
- باید مخالفان و منتقدان را به هاشمی رفسنجانی یا نزدیکان وی منتسب کرد.
- تمرکز لازم باید در حوزه‌های تک نماینده صورت گیرد.
- ایجاد منازعات مورد تأکید قرار گیرد و شدت یابد؛ به‌گونه‌ای که فضا برای شکستن برخی خطوط قرمز فراهم شود.
- نظر مردم در حاشیه‌ها و مناطق محروم با خدمات قابل توجه در مسیر مورد نظر قرار گیرند.
گفته می شود، جریان انحرافی ضمن شناسایی و تمرکز بر روی حدود 200 حوزه انتخابی تک نماینده تاکنون با ۱۲۲ نامزد به صورت چهره‌به‌چهره وارد رایزنی شده و با آنان به توافق رسیده است.
رابط رهبر جریان انحرافی با استان‌ها و حلقه این جریان در حوزه‌ها، شخصی به اسم «ح.ا» است و تمامی امکانات در استان‌ها در اختیار وی قرار گرفته است.