ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

آیا همچنان قرار است پل صفا رود بیکار باشد

آیا همچنان قرار است پل صفا رود بیکار باشد

غفور موسی‌خانی

بیش از 16 سال از آغاز ساخت پل رودخانه صفا‌رود می‌گذرد. این پل طی 4 دوره سوژه تبلیغاتی کاندیداهای نمایندگی شهر بوده این روزها هشتمین‌سال از آخرین عملیات‌اجرایی آن می‌گذرد و کم‌کم دارد به یکی از آثار تاریخی شهر تبدیل می‌شود .

 

طی این چند سال، با توجه به اشکالات مکانی و مهندسی، هیچ استاندار یا وزیری مسئولیت آن را بر عهده نگرفته و بودجه ای برای ساخت آن داده نشده است . اساسی‌ترین مشکل این پل که راه ارتباطی میدان‌امام و سه‌راهی میدان‌رجایی و جاده جواهر ده بوده این است که در صورت ساخته شدن آن، بازار سنتی رامسر باید به کل ویران شود که در نتیجه، پل به میدان امام برخورد می‌کند که این میدان به هیچ وجه نمی‌تواند ترافیک حاصله را کنترل کند و باعث می شود اوضاع ترافیکی شهر بدتر هم شود، علاوه بر مشکلات ترافیکی چیزی که بیشتر ذهن ما را آزار می‌دهد، تخریب بازار سنتی رامسر است. بازاری که نسل به نسل از پدران به فرزندان رسیده و جزئی از تاریخ این شهر محسوب می‌شود .

این روزها مجددا صحبت‌هایی در خصوص شروع مجدد عملیات ساخت این پل شنیده می‌شود و  صحبت‌های ضد و نقیضی هم از تهیه بودجه برای خرید مغازه‌های این بازار به گوش می‌رسد که در صورت درست بودن ‌این شایعات، باز مشکل دیگری مطرح می‌شود، که با خرید مغازه‌های این بازار، حل نمی‌شود. زیرا باید قبل از آن که شاهد تخریب باشیم، اول اقدامات کلی برای جایگزین کردن این بازار صورت گیرد. احتمالاً با روند کند پیشرفت پروژه‌ها، باید چندین سال منتظر یک مکان خرید و بازار برای رامسر باشیم!!! علاوه بر این اگر فعلاً شهرداری برنامه خاصی برای ساماندهی یا تکمیل پل ندارد، بهتر است اقداماتی را انجام دهد تا بیش از این شاهد افزایش سال‌ها مسکوت ماندن این پروژه نباشیم و حداقل کاربری دیگری تا زمان مشخص شدن تصمیم‌گیری‌ها صورت پذیرد که شهروندان بتوانند استفاده مادی و معنوی از آن داشته باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد