ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

اقدام عملیاتی امورآب در مقابله با سیلاب اخیر ستودنی است

مهندس شعیبی، مدیرامور آب شهرستان‌های تنکابن،رامسر و عباس‌آباد

اقدام عملیاتی امورآب در مقابله با سیلاب اخیر ستودنی است

مهساگلیج

سیلابی که چندی پیش برخی از روستاهای شهرستان تنکابن را غافلگیر نموده بود، آسیبی جدی به اموال روستائیان وارد نمود که علاوه بر این‌، بخش‌های عمرانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند. مثال بارزی از بخش‌های آسیب دیده، نهرهای زراعی هستند که توسط امور آب و با هدف تامین آب‌زراعی کشاورزان احداث شده است، ولی سیلاب هفته گذشته باعث تخریب برخی از آنها شد.


از نکات حائز اهمیت این است که با گذشت مدت زمان اندک از زمان وقوع سیلاب، امور آب اکثر نهرهای‌زراعی آسیب دیده را احیاء و بهسازی کرده است. مهندس‌شعیبی  در تشریح چگونگی بهسازی نهرهای زراعی پس از وقوع سیلاب گفت: نهر زراعی مزرلات واقع در روستای قنبرآباد، آب زراعی 70هکتار اراضی را تامین می‌کند که با وقوع سیلاب، دچار سانحه شد که سرانجام توسط، پیمانکاران بومی شهرستان احیاء و بهسازی شد.

نهرزراعی کشکو با سطح زیر کشت 30هکتار، سر دهنه زراعی سلیمان‌آباد با سطح زیر کشت 150 هکتار، سردهنه میانرود واقع در رودخانه گرگرو با سطح زیر کشت 15 هکتار و نیز سردهنه زراعی کند‌سر  سطح زیر کشت 15هکتار اراضی از دیگر سردهنه‌های آسیب دیده پس از وقوع سیل بودند که بدون صرف اعتبارات دولتی، توسط پیمانکاران بومی شهرستان با صرف هزینه‌ای بالغ بر 24میلیون تومان احیاء و بهسازی شدند.

به گفته شعیبی نهر زراعی زکین و توساسان واقع در شهرستان رامسر به طور کلی تخریب شدند که امور آب جهت تامین آب زراعی 30هکتار اراضی کشاورزان، از طریق نصب پمپ این مهم را برطرف نمود. وی افزود: نهر زراعی مذکور با پیشنهاد اعتبار از طریق پروژه‌های تملک دارایی در سال جاری به طور کامل مجدداً احداث خواهد شد. همچنین سه دهنه نهر‌زراعی واقع در رودخانه چالکرود که آب زراعی کشاورزان روستاهای شستا، نورالدین‌محله و میاندوج‌‌محله را تامین می‌کنند، پس از وقوع سیلاب تخریب شدند که توسط آقای‌نجفی پیمانکار شهرستان‌رامسر، احیاء و بهسازی شدند.

مهندس‌شعیبی در پایان از بازگشایی جاده بین‌المزارع که سیلاب سال گذشته باعث تخریب آن شده بود خبر داد و افزود: پس از وقوع سیلاب سال 90، بخشی از راه عبوری کشاورزان واقع در جاده سلامت (رودخانه چشمه‌کیله) تخریب شد که امورآب به منظور سهولت در رفت‌و‌آمد کشاورزان به زمین‌های کشاورزی، توسط پیمانکار بومی منطقه مورد بازسازی مجدد قرار گرفت که در حال حاضر جاده مذکور به بهره‌برداری رسیده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد