ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ملاقات با رئیس‌جمهور، ساده‌تر از ملاقات با شهردار!!!

ملاقات با رئیس‌جمهور، ساده‌تر از ملاقات با شهردار!!!

....

مازیار عارفانی

سفرهای استانی رئیس‌جمهور بستری را فراهم کرده تا تمام مردم ایران در طول ماه فرصت دیدار و گفتگو با اعضای دولت را داشته باشند. تا آنجا که محمود‌احمدی‌نژاد درباره اهمیت این موضوع در یکی از جلسات هیئت دولت گفت: نباید نامه‌های مردم بی‌پاسخ بماند و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط باید زمان قابل توجهی از وقت خود را برای پاسخ به درخواست‌های مردم و ملاقات رودررو با آنها اختصاص دهند.

این مسئله موجب شد تا بسیاری از مشکلات چهره به چهره مرتفع شود و اگر بالفرض مثال، فردا رئیس‌جمهور در سیستان و بلوچستان باشد، من تنکابنی هم شانس این را داشته باشم که مشکلم را از طریق نامه یا حضور فیزیکی در آن استان به گوش دولت برسانم و حداقل اینکه روزنه امیدی برای تحقق خواسته‌ام وجود دارد. چنین رویکردی سبب شد تا شخص استاندار و سایر مدیران‌کل نیز بر دیدار مردمی روزهای سه‌شنبه در تمام ارگان‌های دولتی تاکید بورزند. ولی متاسفانه طی ماه‌های اخیر، اخبار رسیده از شهرداری تنکابن و تماس‌های مردمی، حاکی از آن بود که برخی اوقات جلسات ملاقات مردمی روزهای سه‌شنبه، به بهانه‌های گوناگون لغو شده و مردم ساعت‌ها پشت درهای بسته منتظر می‌مانند. با این حال ما به اخبار رسیده و تماس‌های تلفنی اکتفا ننموده، و با اعزام خبرنگار در روزهای سه‌شنبه 26 اردیبهشت و 2 خرداد، سعی در تهیه گزارش ویژه از ملاقات مردمی شهردار با مردم داشتیم... اما در کمال تعجب هیچکدام از این سه‌شنبه‌ها شهردار برای ملاقات با مردم حضور نیافت و همه کلافه و سر درگم به خانه‌های خود بازگذشتند.

ادامه مطلب ...

اداره روابط عمومی استانداری مازندران در وضعیت انحلال

اداره روابط عمومی استانداری مازندران در وضعیت انحلال

...

به گزارش خبرنگار شمال نیوز ، پس از ابلاغ چارت جدید استانداری های سراسر کشور از سوی مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی ، تحول اداری و فناوری اطلاعات این وزارت ، اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با اداره کل حوزه استاندار ادغام و دفتری جدید تحت عنوان " دفتر استاندار و روابط عمومی " در استانداری های سراسر کشور تشکیل می شود .


بر اساس اسناد منتشر شده از سوی فارس ، این چارت جدید تشکیلاتی در ماههای پایانی سال گذشته با امضای معاون وقت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور و وزیر کشور تایید شده و در تاریخ 26/2/91 از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئییس جمهور جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شده است که پیرو این ابلاغیه قریب به یکماه پیش رئیس مرکز نوسازی ، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور طی نامه ای به استانداران سراسر کشور ، ساختار جدید سازمانی استانداری ها را اعلام نموده و خواستار اجرای آن شده است .

هر چند که بعضی از از اصحاب رسانه نسبت به این تصمیم وزارت کشور انتقاد کرده و آنرا موجب افول اطلاع رسانی در استانداری ها دانسته اند و حتی طبق شنیده ها بعضی از استانداران و مسئولین استانداری های کشور نیز خواستار تجدیدنظر در این ساختار شده اند اما گویا پس از گذشت یک ماه ، وزارت کشور و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور بر تصمیم گرفته شده و اجرای آن تاکید دارند . با این حساب باید شاهد انحلال ادارات روابط عمومی استانداری ها و از جمله اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران و خداحافظی کمال رستمعلی از سمت ریاست این اداره پس از 4 سال باشیم .

اما از طرفی گمانه زنی هایی در خصوص انتصاب کمال رستمعلی به عنوان مشاور و رئیس گروه مشاوران جوان استاندار مازندران به گوش می رسد . جایگاهی که از بهار سال گذشته تا کنون و پس از انتقال مشاور جوان سابق استاندار مازندران به نهادی دیگر و خودداری و انصراف چند نفر از گزینه های احتمالی تصدی این سمت به علت مسائل شخصی خالی مانده است . هر چند که گویا این پیشنهاد در سال گذشته نیز به رستمعلی داده شده بود اما وی تصدی همزمان مدیریت روابط عمومی و گروه مشاوران جوان را قبول نکرده و ترجیح داده بود که در روابط عمومی به فعالیت خود ادامه دهد .

طبق نامه معرفی چارت جدید ابلاغی وزارت کشور ، استاندار از میان چهار مشاور رسمی که می تواند داشته باشد باید یک نفر را به عنوان مشاور جوان استاندار منصوب نموده و دو کارشناس تمام وقت زیرنظر مشاور جوان فعالیت می نمایند .

کمال رستمعلی از جمله مدیران جوان استان بوده که در سوابق کاری وی ریاست اداره روابط عمومی شهرداری ساری ، دبیر شورای روابط عمومی استان ، دبیر شورای اطلاع رسانی استان ، سخنگوی ستاد تسهیلات سفر مازندران  و ... دیده می شود .