ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

اصلاح قانون کار بدون منافع کارگر ، ممکن نیست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با ایلنا:
اصلاح قانون کار بدون منافع کارگر ، ممکن نیست


سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت:اصلاح قانون کار بدون در نظر گرفتن منافع کارگر و حل مشکلات کارفرما ، کاری بی فایده است.

سید جوادزمانی در گفت وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: طبق آخرین اخبار اصلاح قانون کار، مراحل نهایی خود را پشت سر می گذراند و به زودی درباره کار در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس تقدیم خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات فراوان بخش کارگری و روابط کارگر و کارفرما تصریح کرد: در حال حاضر عدم وجود امنیت شغلی و نیز چالش های مربوط به وضعیت معیشتی کارگران از مهمترین مشکلات این قشر به شمار می رود که باید در لایحه جدید بدان پرداخت.
نماینده مردم کنگاور در مجلس هشتم خاطرنشان ساخت :به طور قطع ، با تقدیم این لایحه به مجلس ، کمیسیون اجتماعی با دعوت از کارشناسان ، نمایندگان بخش کارگری و بخش خصوصی و همچنین برخورداری از نظرات مرکز پژوهش های مجلس در صدد تصویب بهترین قانون برای رفع مشکلات جامعه کارگری بر می آید.
وی همچنین از همت و اراده مجلس برای برطرف کردن چالشهای موجود در زمینه اشتغال و رفع بیکاری خبر داد و افزود: چندی پیش رییس مجلس شورای اسلامی نیز مسایل مربوط به اشتغال و بیکاری به خصوص در میان قشر جوان را از مهمترین اولویت های کشور بر شمرد که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد لذا نه تنها کمیسیون اجتماعی بلکه دیگر کمیسیون ها نیز درصدد ارایه راهکاری مطلوب و مناسب برای غلبه برچالش های موجود هستند.که بدون شک اصلاح قانون کار نیز در این راستا صورت می پذیرد .

تفکیک جنسیتی و بازنشستگی استادان متوقف شود

نامه احمدی نژاد به وزیر علوم و بهداشت:
تفکیک جنسیتی و بازنشستگی استادان متوقف شود


رییس جمهوری در نامه ای به وزرای علوم ،تحقیقات وفناوری و بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت خودداری از بازنشسته کردن بی رویه استادان تا بررسی و تصویب آئین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز جلوگیری از اقدامات سطحی و غیر عالمانه در برخی دانشگاه ها مبنی بر اعمال رشته ها و کلاس های تک جنسیتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا،متن نامه دکتر احمدی نژاد بدین شرح است:
باسمه تعالی
جناب آقای دانشجو
وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری
سرکار خانم دستجردی
وزیر محترم بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم
1-شنیده شده است که اساتید بی رویه بازنشسته می شوند .ضروری است تا بررسی و تصویب آئین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر نوع بازنشسته نمودن اعضاء خودداری شود.
2- شنیده شده است که در برخی دانشگاه ها ،رشته ها و کلاس های تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می گردد .
ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود.

علی مطهری: احمدی نژاد مخالف طرح سوال از رئیس جمهور نیست

علی مطهری:


احمدی نژاد مخالف طرح سوال از رئیس جمهور نیست


به نقل از مهرعلی مطهری طراح اصلی سئوال از رئیس جمهور درباره اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر پس گرفتن امضاها از طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: برای من هم این موضوع اسباب تعجب است که چرا عده ای مسئله ساده ای به نام سئوال از رئیس جمهور را این مقدار بزرگ جلوه می دهند و مایلند آن را به صورت یک تابو حفظ کنند.


ادامه مطلب ...

علی دایی بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان است

علی دایی، بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که علی دایی بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان است و به دنبال لابی در مجلس برای وزارت وی است.

سید کاظم موسوی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اعتدال (etedaal.ir) گفت: تنها کسی که  می‌تواند وزیر موفقی در وزارت ورزش و جوانان باشد؛ علی دایی است.
وی با اشاره به اینکه علی دایی دارای مقبولیت بسیار بالا در میان مردم است، افزود: اعتقاد من بر این است که رییس‌جمهوری می‌تواند ایشان را به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی کند و این درخواست سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز هست .
 نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه در این خصوص با علی دایی نیز صحبت شده است، گفت: با توجه به فضای موجود در میان نمایندگان و با مذاکرات انجام شده میان نمایندگان استان اردبیل و سایر نمایندگان کشور؛ علی دایی بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان است.
سید کاظم موسوی همچنین گفت: به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد با نوشتن آن نامه عریض و طویل  نشان داد که خودش هم موافق وزیر شدن آقای سجادی نیست و به همین دلیل آن نامه را نوشت تا مجلس به ایشان رای ندهد.

سرپرستی وزارت ورزش به یک شمالی رسید

سرپرستی وزارت ورزش به یک شمالی رسید


رییس‌جمهور طی حکمی محمد عباسی وزیر تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب کرد. 


به گزارش شمال نیوز ،متن حکم رییس جمهور برای سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان به شرح زیر است: 

ادامه مطلب ...