ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ملاقات با رئیس‌جمهور، ساده‌تر از ملاقات با شهردار!!!

ملاقات با رئیس‌جمهور، ساده‌تر از ملاقات با شهردار!!!

....

مازیار عارفانی

سفرهای استانی رئیس‌جمهور بستری را فراهم کرده تا تمام مردم ایران در طول ماه فرصت دیدار و گفتگو با اعضای دولت را داشته باشند. تا آنجا که محمود‌احمدی‌نژاد درباره اهمیت این موضوع در یکی از جلسات هیئت دولت گفت: نباید نامه‌های مردم بی‌پاسخ بماند و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط باید زمان قابل توجهی از وقت خود را برای پاسخ به درخواست‌های مردم و ملاقات رودررو با آنها اختصاص دهند.

این مسئله موجب شد تا بسیاری از مشکلات چهره به چهره مرتفع شود و اگر بالفرض مثال، فردا رئیس‌جمهور در سیستان و بلوچستان باشد، من تنکابنی هم شانس این را داشته باشم که مشکلم را از طریق نامه یا حضور فیزیکی در آن استان به گوش دولت برسانم و حداقل اینکه روزنه امیدی برای تحقق خواسته‌ام وجود دارد. چنین رویکردی سبب شد تا شخص استاندار و سایر مدیران‌کل نیز بر دیدار مردمی روزهای سه‌شنبه در تمام ارگان‌های دولتی تاکید بورزند. ولی متاسفانه طی ماه‌های اخیر، اخبار رسیده از شهرداری تنکابن و تماس‌های مردمی، حاکی از آن بود که برخی اوقات جلسات ملاقات مردمی روزهای سه‌شنبه، به بهانه‌های گوناگون لغو شده و مردم ساعت‌ها پشت درهای بسته منتظر می‌مانند. با این حال ما به اخبار رسیده و تماس‌های تلفنی اکتفا ننموده، و با اعزام خبرنگار در روزهای سه‌شنبه 26 اردیبهشت و 2 خرداد، سعی در تهیه گزارش ویژه از ملاقات مردمی شهردار با مردم داشتیم... اما در کمال تعجب هیچکدام از این سه‌شنبه‌ها شهردار برای ملاقات با مردم حضور نیافت و همه کلافه و سر درگم به خانه‌های خود بازگذشتند.

البته این اولین باری نبود که مهندس خوشقلب برای پاسخگویی حاضر نشد، زیرا اواخر اسفندماه سال 1390 وقتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، دکترهاشمی دستور داد تا مسئولین شهری و علی‌الخصوص شهردار تنکابن برای نشست مشترک با خبرنگاران و بررسی مشکلات این قشر  در فرمانداری حضور به هم رسانند، ایشان یکی از مهم‌ترین غایبین جلسه محسوب می‌شد و این در حالی بود که روی صحبت بیشتر خبرنگاران در رابطه با معضلات، مربوط به شهرداری بود.

شائبه اعتقاد شهردار به عدم‌پاسخگویی در چند وقت اخیر باعث انتقادات شدید رسانه‌ها را نیز فراهم آورد، تا آنجا که سایت دریادیم در مطلبی تحت عنوان " سخنی با جناب شهردار" نوشت: "قریب یکسال از شهردار شدن جناب خوش‌قلب به عنوان شهردار می‌گذرد و در طی این مدت، بارها اهالی صمیمی رسانه و خبرنگاران شهرستان به قصد طرح سوال از محضر مبارک ایشان رخصت مصاحبه خواستند که متاسفانه این درخواست‌ها ی کتبی و شفاهی  راه به جایی نبرد."

تمام این کنش‌ها و واکنش‌ها البته زمانی جالب‌تر می‌شود که به یاد جمله‌ای از احمد خوشقلب در روز معارفه‌اش می‌افتم: "تعامل با اعضای شورای محترم اسلامی مدنظر اینجانب بوده و سعی دارم تا با ارتباطات سازنده  و گسترده مردمی  و نیز استفاده از تجربیات همکاران  درشهرداری بتوانم  در انجام وظایف محوله موفق گردم."

بنابراین مهم‌ترین سئوالی که در ذهنم ایجاد می‌شود این است که چطور کسی که در روز معارفه‌اش از ارتباط سازنده و گسترده با مردم حرف می‌زند، و به خبرنگاران می‌گوید همیشه در اتاق من به روی شما باز است؛ از جلسات ملاقات عمومی سرباز می‌زند، دعوت معاون استاندار را اجابت نمی‌کند، جواب نامه خبرنگاران را نمی‌دهد و در عین حال نیز شورای محترم اسلامی شهر در این راستا اقدامی نمی‌نماید؟ شاید ایشان دلایل قانع کننده‌ای داشته باشند که ما از آن بی‌خبریم؛ به هر حال ایشان که نامه دعوت به مصاحبه ما را در این ماه بی‌پاسخ گذاشتند و احتیاجی به شفاف‌سازی احساس ننمودند، حال نمی‌دانیم آیا واکنش نشان خواهند داد یا خیر؟ اما به هر حال کمی هم مردمی بودن بد نیست جناب شهردار!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد