ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

برف،دست اندرکاران کارخانه کمپوست تنکابن را «روسیاه» کرد!

برف، دست‌اندرکاران کارخانه‌کمپوست‌تنکابن را «روسیاه» کرد!
...
سفیدی برف اندک آخرین روزهای زمستان نود، دست اندرکاران و مسئولان ساخت کارخانه کمپوست را رو سیاه کرد.به نوشته وبلاگ شمیم شمال، صبح روز 28 اسفند خبر ویران شدن سوله تخمیر کارخانه کمپوست تنکابن بر سر زبان ها افتاد، پروژه ای که از سوی ریاست شورای شهر تنکابن بارها و بارها به عنوان نقطه عطف عملکرد احمد خوش قلب، شهردار تنکابن معرفی شده است. در همان نخستین ساعات انتشار غیر رسمی خبر، طی تماسی تلفنی با عبدالعلی نیکفرجام رئیس شورای شهر، وی این مسئله را تکذیب کرده و آن را شایعه دانست و این در حالی بود که عکاس شمیم شمال در هنگام تکذیب خبر از سوی رئیس شورای شهر در حال عکس برداری از ویرانه های کارخانه کمپوست تنکابن بود.تلاش ها در جهت تایید این خبر از سوی رئیس شورای شهر تنکابن تا عصر روز یکشنبه ادامه یافت و وی حوالی ساعت 5 عصر اعلام نمود که شخصا از محل مورد نظر بازدید خواهد کرد.شواهد حاکی از آن است سوله تخمیر کارخانه کمپوست تنکابن با زیر بنای بیش از 3000 متر مربع با تجمع حدود 30 سانتیمتر برف دچار تخریب شدید شده است؛ به نظر می رسد مهمترین عامل این رویدار تاسف برانگیز عدم نظارت صحیح بر نحوه ساخت و ساز مجموعه مذکور باشد.در همین حال،سید ابراهیم هاشمی،فرماندار ویژه تنکابن و معاون استاندار نیز طی گفتگویی اظهار کرد: عوامل این حادثه مسلما شناسایی شده و اقدامات مقتضی در این زمینه صورت خواهد پذیرفت.عیسی پایکار، مدیرعامل کارخانه کمپوست تنکابن نیز در گفتگویی کوتاه با اشاره به اینکه پیش از این نسبت به وضعیت مکانی این کارخانه و مشکلات آن هشدار های لازم داده شد بود گفت: در حال حاضر مشکل دیگری که کارخانه کمپوست تنکابن را به شدت تهدید می کند «رانشی بودن» زمین منطقه است و انتظار می رود تا مسئولان برای جلوگیری از حادثه ای دیگر هرچه سریعتر اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.گفتنی است ظرفیت اسمی کارخانه کمپوست تنکابن رزوانه 250 تن زباله بوده که خرداد ماه سال جاری به طور رسمی افتتاح گردید. اندکی پس از این افتتاح  و در شهریور ماه گذشته، انتقادها از روند فعالیت پروژه کمپوست تنکابن بالا گرفت. عیسی هاشمی، معاون عمران استاندار مازندران در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان گفته بود:« تنکابن به عنوان یک شهر محوری در مازندران باید به سه شهر (تنکابن،رامسر و عباس آباد) سرویس دهی کند، اما وضعیت فعلی کارخانه کمپوست این شهر نگران کننده است. وی با فجیع خواندن اوضاع فعلی کارخانه کمپوست تنکابن اضافه کرد: متاسفانه کارخانه کمپوست بابل نیز هیچ راندمانی ندارد؛ در ضمن کارخانه های کمپوست بهشهر و قائم شهر نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و اگر آنها هم چنین شرایطی داشته باشند آنگاه چه باید کرد؟...»حال باید منتظر پاسخ شهردار و شورای شهر تنکابن بود که چگونه اتفاق فوق را توجیه می کنند؟ اتفاقی که موجب به هدر رفتن رفتن بیت المال گردیده و ابهامات در باره کارخانه افسانه ای کمپوست تنکابن را دو چندان کرده است.

وعده های جالب گروهک انحرافی به یک کاندیدای رد صلاحیت شده

وعده های جالب گروهک انحرافی به یک کاندیدای رد صلاحیت شده

"صراط " - بعد از اتمام مرحله اول انتخابات مجلس نهم هر روز ابعاد جدیدی از سناریو های پشت پرده گروهک انحرافی و جریان فتنه برای تحت شعاع قرار دادن  فضای انتخابات فاش می شود.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، بعد از رد صلاحیت یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران در دوره هشتم توسط شورای نگهبان ، خبرگزاری ها علت رد صلاحیت وی را ارتباط  با گروهک انحرافی مطرح کردند اما پیگیری های خبرنگار صراط حاکی از آن است که وی ضمن ارتباط با لیدر اصلی این گروهک با دریافت مبالغ کلان از طرف لیدر انحرافیون ماموریت یافته بود برای انشقاق جریان اصول گرایی لیست سراسری و ناهمگون را از همه طیف ها ارائه کند.

سرکرده گروهک انحرافی در جلسات متعدد با فرد مذکور ضمن شارژ مالی وی برای فعالیت های انتخاباتی از یکی از پروژه های انحرافیون پرده برداشته  و به این نماینده مجلس هشتم اذعان می دارد "عملکرد شما  موجب شده است که حلقه  گفتمان انقلاب! برای انتخابات ریاست جمهوری 92 شما را به عنوان گزینه اصلی کاندیداتوری معرفی کنند که این برنامه بستگی به اقدامات شما در راستای اهداف ما در مجلس دارد."

لازم به تضیح است که بعد از افشای ارتباط این نماینده با جریان انحرافی شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت وی را اهراز نکرد.

واکاوی مبانی فکری جریان انحرافی

واکاوی مبانی فکری جریان انحرافی

...


واکاوی مبانی فکری جریان انحرافی در مناظره سخنگوی جبهه توحید و عدالت، عضو ارشد حزب موتلفه و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه

رادیو گفتگو در مناظره ای میان حجت الاسلام بهمن شریف زاده (مدرس حوزه و دانشگاه و از حامیان دولت دهم)، حمیدرضا ترقی (عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی) و غلامعلی دهقان (عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه) تاثیرات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر آرایش سیاسی کشور را بررسی کرد.
حمیدرضا ترقی (عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی) در آغاز این گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: «رقابت جریان های سیاسی در سال 76 مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت و به سمتی هدایت شد که یکی از ضلع های رقابت در عرصه سیاسی به رقیب کل نظام تبدیل شود و مشی این جریان موجب شد حوادثی را در سال 76 و بعد از آن در انتخابات مجلس ششم و در نهایت در فتنه سال 88 داشته باشیم.»

ادامه مطلب ...

کتاب آقاتهرانی درباره «جریان انحرافی»

کتاب آقاتهرانی درباره «جریان انحرافی»

...

فارس: مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران از نگارش کتابی با هدف واکاوی «جریان انحرافی» خبر داد.

مرتضی آقاتهرانی استاد اخلاق و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نگارش کتاب در طول دوران نمایندگی خود گفت: بهترین تفریح من نوشتن کتاب است و تقریبا سالی یک کتاب می‌نویسم؛ تاکنون نیز بیست کتاب را منتشر کردم.
وی با اشاره به چند عنوان کتابی که در ماه‌های اخیر از وی منتشر شده گفت: کتاب‌های «اراده»، «اهمال کاری» و «خود و خدا» آثاری هستند که توسط نشر عماد منتشر شده‌اند.
آقاتهرانی ادامه داد: در حال حاضر نیز در حال نگارش چند کتاب پیرامون برکت، انحراف و سنن الهی هستم که بزودی به پایان می‌رسد.
وی درباره نگارش کتاب «انحراف» و ارتباط آن به جریان موسوم به انحرافی نیز گفت: البته در این باره یک بحث کلی را خواهم داشت، اصل این است که بدانیم انحراف چیست، انحراف در زمینه‌های گوناگون به وجود می‌آید؛ برخی انحرافات در زمینه‌های اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و غیره به وجود می‌آید که در این اثر به آنها پرداخته می‌شود.
آقاتهرانی در پاسخ به این سئوال که در این کتاب مصادیق روز نیز بیان خواهد شد افزود: برای نمونه دادن و مصداق نشان دادن ناگزیر از ورود به مباحث سیاسی هستم و در کتاب نیز خواهد آمد.

تحلیل جریان انحراف از جلسه روزچهارشنبه مجلس

تحلیل جریان انحرافی از جلسه روزچهارشنبه مجلس
...


خبرگزاری فارس: گردانندگان جریان انحراف در ادامه اظهارات احمدی نژاد را نوعی تابو شکنی ارزیابی کردند و تصریح کردند که احمدی نژاد با اظهارات خود مجلس را خوب تحقیرکرد!.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به نقل از محدوده، پس از حضور رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوالات نمایندگان که با واکنش های مختلفی روبرو شد،رسانه های جریان انحراف ضمن گزارش این جلسه به تحلیل اظهارات احمدی نژاد پرداختند.
بنا بر این گزارش ،یکی از سایت های جریان انحراف ماحصل سوال نمایندگان از رئیس جمهور را «تاوان بازی با دوم شیر» ارزیابی کرد و نوشت که احمدی نژاد در این جلسه به دنبال تحریک نمایندگان بوده است!.
این سایت در ادامه نمایندگان مجلس را «متحجر» و «تکفیری» خواند و نوشت احمدی نژاد در این جلسه بی کفایتی های مجلس هشتم را آشکار کرد.
گردانندگان این سایت جریان انحرافی در ادامه اظهارات احمدی نژاد را نوعی تابو شکنی ارزیابی کردند و تصریح کردند که احمدی نژاد با اظهارات خود مجلس را خوب تحقیرکرد!.