ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

سیل خشکرود نمکی بر زخم‌های گذشته روستاها

سیل خشکرود نمکی بر زخم‌های گذشته روستاها

پژمان مرزی

بارندگی شدید واپسین روزهای تیرماه، خسارات سنگینی را به اموال مردم و تاسیسات زیربنایی برخی روستاها وارد ساخت و بنابر گزارش‌ها، روستای (خشکرود) بیشترین آسیب را از این سیلاب دیده است. شهرام‌کوهستانی، دهیار‌خشکرود در گفتگویی با خبرنگار شمیم شمال، سیل را یکی از مشکلات هر ساله این روستا دانست و گفت: همه ساله و در چهارفصل سال، با این مشکل روبرو هستیم، چراکه به دلیل تجاوز به حریم رودخانه و حجم بالای آب، با هر بارندگی، رودخانه از مسیر اصلی خود منحرف شده و خساراتی را به روستا وارد می‌سازد. کوهستانی همچنین با بیان اینکه پل این روستا هر ساله تخریب می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل روستا، نداشتن پل ارتباطی مناسب است. در حقیقت، پل روستای خشکرود، راه ارتباطی روستاهای ایثارده، یوسف‌آباد و  4روستای دیگر است که بازسازی و بهسازی این پل باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

دهیار خشکرود در ادامه افزود: راه ارتباطی روستای خشکرود نیز از سال 90 و با آغاز عملیات گازرسانی به شدت تخریب شد وبا وجود پیگیری‌های چند ماهه دهیاران منطقه، پاسخ مناسبی از سوی مسئولین ذی‌ربط دریافت نکردیم. این جاده مشکلات فراوانی را برای اهالی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که هر چند روز یک بار، شاهد اعتراض سواری‌های خطی محور سلیمان‌آباد به ایثارده نسبت به وضعیت نامناسب این جاده هستیم. علاوه بر این ماشین‌های امدادی همچون آتش‌نشانی، آمبولانس، گشت پلیس و .. نیز با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت روستا پس از سیلاب پرداخت و گفت: آب، برق و گاز روستا پس از سیل قطع شده بود که با تلاش پرسنل ادارات تابعه، این مشکل به طور موقت برطرف گردید. همچنین کشاورزی روستا دچار آسیب جدی شد و زمین‌های برنج، باغات چای و درختان خرمالو و تامسون منطقه نیز از این سیلاب آسیب دیده‌اند. وی گفت: پروژه آبرسانی روستای خشکرود نیز از روزهای قطع شده است.

کوهستانی در ادامه با اشاره به طرح‌‌هادی روستای خشکرود اظهار کرد: نبود کار کارشناسی، عدم نظرخواهی از دهیاران و شوراها و .. باعث شده تا طرح هادی این روستا، مشکلات زیادی داشته باشد و مردم در این میان آسیب فراوانی ببینند. دهیار خشکرود با اشاره به دلسردی مردم از کشاورزی گفت: با خریداری نشدن محصولات کشاورزی از سوی کارخانه‌داران و سرمایه‌داران، بسیاری از کشاورزان علاقه‌ای به ادامه فعالیت نداشته و زمین‌های خود را به قیمت  نازل به افراد سودجو می‌فروشند. وی در پایان خواستار رسیدگی جدی مسئولان استانی و شهرستانی به مشکلات این روستا شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد