ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

یک گام دیگر به سوی حوزه انتخابیه جدید چالوس و عباس‌آباد

یک گام دیگر به سوی حوزه انتخابیه جدید چالوس و عباس‌آباد
...
کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تصویب اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، حوزه‌های انتخابیه در 22 استان کشور را تغییر داد و 20 نماینده به مجموع نمایندگان مجلس اضافه کرد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اخیراً با تصویب لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس، 310 نفری شدن نمایندگان را یک قدم دیگر پیش‌ برد، لایحه‌ای که در صورت تصویب در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان برای دولت «قانونی لازم‌الاجرا» خواهد بود؛

بر طبق این مصوبه یک نماینده به تعداد نمایندگان استان مازندران در حوزه انتخابیه جدید چالوس و عباس‌آباد (متشکل از شهرستان‌های چالوس شامل شهر چالوس و بخش‌های مرکزی، کلاردشت و مرزن آباد و عباس آباد شامل شهر عباس‌آباد و بخش‌های مرکزی و کلارآباد به مرکزیت شهر چالوس) اضافه می‌گردد.

لازم به یادآوری است در صورت تصویب، چنین طرحی از دور بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرایی می گردد.



هاشمی: هنوز مراحل بررسی به پایان نرسیده

هاشمی: هنوز مراحل بررسی به پایان نرسیده
...
طی آخرین تماس تلفنی
نشریه شمیم شمال با فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، وی از انصراف محسن بحری و قاسمعلی عباس مشرفی از کاندیداتوری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد خبر داد.
وی در ادامه گفتگو با شمیم شمال به شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت برخی نامزدها پرداخت و یادآور گردید: کار بررسی هم اکنون در مرحله شهرستانی قرار داد و هیئت نظارت استان و کشور نیز باید نظرات نهایی خود را اعلام نمایند؛
هاشمی در پایان گفت:  هنوز مراحل بررسی به پایان نرسیده و هیئت نظارت همچنان در این زمینه مشغول به فعالیت می باشد و در صورت جمع بندی نهایی مسلما اسامی نامزدهای حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد  از طریق رسانه ها به صورت رسمی اعلام خواهد گردید.

وضعیت تایید صلاحیت نامزدهای مجلس حوزه تنکابن، رامسر و عباس آباد

خبرفوری
...
آخرین شایعات و شنیده ها حاکی از این است که صلاحیت 2 نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد مورد تایید هیات اجرایی قرار نگرفته و 2 کاندیدای دیگر نیز از ادامه فعالیت انصراف داده اند؛ با این حال تاکنون مسئولین ذیربط به صورت رسمی در اینباره اظهار نظر ننموده و چنین امری را تایید نکرده اند.
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.

پس آزادی مطبوعات کجا رفته است؟

پس آزادی مطبوعات کجا رفته است؟
...
متاسفانه در طی چند سال اخیر برخی مسئولین تنکابنی با استفاده از پول بیت المال از طریق درج رپرتاژ اگهی در نشریات مختلف سعی در بسته نگاه داشتن دهان مطبوعات دارند؛ و در قبال پرداختن مبالغ و هدایایی، انتظار دارند که نشریات هیچگونه انتقادی از آنان به عمل نیاورند. طی ماه های گذشته یکی از مسئولین شهرستان تنکابن که چنین سیاستی را در پیش گرفته است، از انتقادات سازنده نشریه شمیم شمال برآشفته شده و امروز با بیرون نمودن خبرنگار این نشریه از دفتر کار خود، وی را به دلیل انتقاد از عملکردش مورد سرزنش و نکوهش قرار داد؛ جالب اینجاست که وی از پرداختن هزینه های رپرتاژ اگهی مراسمی که خود، خبرنگار شمیم را به آن دعوت کرده بود امتناع ورزیده و می گوید فقط نشریاتی که از من تعریف می نمایند، حق استفاده از منابع مالی را دارند. حال سئوال اساسی اینجاست که پس آزادی مطبوعات کجا رفته است؟ این چه شهرستانی است که یک مسئول با پول بیت المال سعی در خریدن خبرنگاران و به بند کشیدن آنها را دارد؟ پس مقامات ارشد شهرستانی دیگر چه کار می کنند؟
 به زودی در این باره منتظر خبرهای جدیدی باشید.

راهب: تاکنون از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده ام

راهب: تاکنون از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده ام

...

طی آخرین تماس تلفنی خبرنگار نشریه شمیم شمال با جعفرقلی راهب، نماینده پیشین رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، ایشان ضمن دعوت پرشور مردم به انتخابات، دلیل عدم حضور خود در این دوره را کاملا شخصی عنوان نمود و یادآور گردید : به علت یک سری از مسائل صلاح دیدم در انتخابات مجلس نهم شرکت نکنم؛ با این حال خودم را عاشق ولایت و رهبری دانسته و هر جا که باشم به مردم غرب مازندران خدمت خواهم نمود.

وی در پایان تاکید کرد تاکنون از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده ام و خبرهایی در این زمینه به هیچ وجه صحت ندارد.

لازم به ذکر است طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر حمایت راهب از کاندیداهای مختلف در محافل مطرح بود و نظرات گوناگونی در این رابطه عنوان می گردید.