ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

شهردارانی که دعوت فرماندار را نپذیرفتند

شهردارانی که دعوت فرماندار ویژه را نپذیرفتند
...
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، جناب آقای هاشمی طی نامه‌ای رسمی از روسای ادارات فرهنگ‌وارشاداسلامی، ثبت، دادگستری، شهرداران تنکابن، نشتارود، شیرود و خرم‌آباد دعوت نمود تا در جلسه‌ای به منظور هماهنگی در خصوص مشکلات خبرنگاران شهرستان تنکابن راس ساعت 11 مورخ 1390/11/12 حضور به هم رسانند. این در حالی بود که فقط مشهدی رئیس اداره ارشاد حاضر به حضور در این جلسه شد و ادارات ثبت، شهرداری خرم‌آباد و شیرود نیز تنها نمایندگان (صرفا مستمع) خود را روانه کارزار کردند.
در این میان اما غیبت شهردار تنکابن و نشتارود بسیار چشمگیر بود. افرادی که به زعم دستور اداری فرماندار ویژه نیز حاضر به رودررو شدن و نشستن دور یک میز با خبرنگاران نشدند.
حال سئوال اساسی اینجاست که مگر این شهرداران محترم چه قدرت ماورایی دارند که حتی دعوت فرماندار ویژه و معاون استاندار را اجابت نمی‌کنند؟ راستی آن را که حساب پاک است، از مصاحبت با خبرنگاران چه باک است؟ آیا آقایان نمی‌خواهند پاسخگویی به مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهند؟ وقتی فرماندارویژه و معاون استاندار نمی‌تواند آقایان را مجاب به پاسخگویی کند، دیگر دست مطبوعات به کجا بند است و چه کار باید بکنند؟ راستی شوراهای اسلامی این شهرها که با رای اعتماد مردم شریف منطقه به قدرت رسیده‌اند، و حامیان اصلی این شهرداران هستند، چرا سکوت اختیار کرده‌اند؟ با وضعیت کنونی در مقابل رای مردم، چه وظیفه‌ای بر دوش دارند؟ آیا این همان وعده‌هایی بود که در زمان انتخابات مطرح می‌نمودند؟ آیا در دفعات بعدی نیز از  شعارهایی چون پاسخگویی به مردم و نوکر ملت بودن استفاده خواهند نمود؟ آیا شهرداران ثمره کار آنان نیستند و وضعیت کنونی ربطی به آنها ندارد؟ وقتی آقایان به مطبوعات پاسخگو نیستند، به مردم عادی چه جوابی می‌دهند؟ 
اما و اما از همه اینها که بگذریم، قدرت و شهامت فرماندار محترم، آقای هاشمی ستودنی است. فرمانداری که بی‌ادعا و دوستانه در کنار خبرنگاران نشست و به حرف‌های آنها گوش داد و مسلما دیگر خوب می‌داند در این شهر چه کسانی حاضر به شنیدن صدای رسانه‌های جمعی که نمایندگان افکار عمومی هستند، نمی‌شوند و میان خود و اصحاب قلم، دیوار آهنین کشیده‌اند. ما نیز امیدواریم حرکت جدید هاشمی راهی باشد برای بهبود وضعیت اصحاب رسانه در شهرستان تنکابن.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد