ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

نمایندگان هزینه‌ تبلیغات‌شان را از کجا تامین می‌کنند؟

نمایندگان هزینه‌ تبلیغات‌شان را از کجا تامین می‌کنند؟

...

عوض حیدرپور، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: انتخابات در شهرهای مختلف و رده‌های متفاوت، هزینه‌های خاص خود را دارد و ممکن است هزینه‌های کاندیداها برای تبلیغات، حسب وضع حوزه انتخابیه بیشتر یا کمتر باشد.

وی افزود: طبیعتا اگر داوطلبانی باشند که منابع مالی برای تبلیغات‌شان را از افرادی تامین کنند که دنبال نفوذ در قوه قانون‌گذاری هستند، بعدها وام‌دار آنها خواهند شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این‌که در انتخابات پیش‌رو عده‌ای به شکل جدی، فعالند تا ردپایی در قانون‌گذاری از خود داشته باشند و برای این کار پول خرج می کنند، گفت: آنچه امسال در انتخابات جریان دارد، ورود جریانی خاص به میدان انتخابات با منابع مالی بسیار قوی است، این جریان منابع مالی خود را در حوزه‌هایی خرج می‌کند که تاثیرگذاری بیشتری دارند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس، با تاکید بر لزوم نظارت برهزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها اظهار داشت: مراجعی هستند که به خوبی می‌توانند منابع مالی را تفکیک کنند و بر هزینه‌های کاندیداها نظارت داشته باشند.

حیدرپور تاثیر شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی بر مشارکت مردم در انتخابات را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مردم به دنبال نمایندگانی می‌گردند که اگر هم برای تبلیغاتشان هزینه می‌کنند، منابع مالی آنها روشن و شفاف باشد. مثلا اگر داوطلبی کارمند است و چند صد میلیون در انتخابات هزینه کند ،معلوم است که چه از منبعی حمایت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم حساس‌اند که بدانند نمایندگان آنها هزینه‌ تبلیغات‌شان را از کجا تامین می‌کنند، قطعا این شفاف‌سازی در اطمینان بخشی به مردم نسبت به مجلس آینده موثر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد