ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

شهر وشهروند

شهر وشهروند


از زمان دوران سازندگی ، عمران و آبادی شهرها و روستاها در دستور کار بخشهای مختلف دولت های کشورمان قرار گرفته است. جاده، مدرسه، دانشگاه، بیمارستان، مراکز فرهنگی و تفریحی ساخته می شوند و هر رزو به آمار داشته های عمرانی کشور افزوده می گردد. اما سالهاست در سراسر کشور ، تالاری به زیبایی تالار وحدت ، ورزشگاهی به گنجایش و امکانات ورزشگاه آزادی ، پلی به زیبایی و استحکام سی و سه پل و حتی سر در دانشگاه و اداره ای به زیبایی دانشگاه تهران ساخته نشده است. در واقع آنچه که مدنظر  مسئولین مختلف کشوری بوده تنها ساختن بوده است، نه پرداختن. پرداختن به استحکام، امنیت ، به روز بودن و البته مهمتر از همه زیبایی.

در شهرهای کوچک اوضاع به مراتب اسفناک تر است. سوله ای ساخته می شود و نام ورزشگاه به خود میگیرد. ساختمانی بصورت عمودی برافراشته می شود و نام دانشگاه... .

در کنار این مشکل اما مشکل دیگری نیز دامنگیر شهرهای کوچکی چون تنکابن می باشد و آن هم تغییر مدیران شهری و تفاوت سلیقه آنها با یکدیگر است. پل چهارم چشمه کیله نمونه کاملی از اختلاف نظر مدیران و تفاوت سلایق شهرداران جدید و قدیم است که اکنون ظاهرا به بوته فراموشی سپرده شده است. اما آنچه که در این مجال قصد پرداختن به آن را دارم داستان خیابانی است که در امتداد خیابان فرمانداری تنکابن و از نبش خیابان میرزای شیرازی به سمت دریا در حال احداث می باشد (بود؟)

بسیاری از شهرهای شمالی از نعمت داشتن خیابانی مستقل مانند خیابان رامسر به سمت دریا محرومند. خیابانی که هم زیبا باشد و هم آرامش لازم برای استفاده شهروندان والبته گردشگران را تامین نماید.

 این پروژه می تواند جای خالی چنین خیابانی را در شهر تنکابن پر نماید به شرطی که سرنوشتش مانند خیابان جمهوری نشود که بعد از چندین ماه خرابی و بلاتکلیفی، سرانجام با یک روکش اسفالت خجالت آور کار را به انجام رساندند.

طراحی زیبا و اجرای زیباتر و رعایت اصول زیبایی شناسی و شهرسازی مدرن در همین خیابان ذکر شده و البته آماده سازی ساحل مربوط به این خیابان و زیباسازی آن می تواند چهره ساحلی شهر را دیگرگون نماید و جاذبه توریستی و طبیعی جدیدی برای شهر به ارمغان بیاورد. امیدوارم این بار و با تغییراتی که در سطح مدیریت شهرداری شاهد بوده ایم، روند آماده سازی این خیابان متوقف نگردد و هر چه زودتر شاهد بازگشایی این خیابان ساحلی با نمایی دلپذیر وزیبا در شهرمان باشیم.

حبیب حلاجیان  -  www.hhpics.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد