ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

عدم استقبال از مدیر کل!

 

 

در ادامه نارضایتی مردم غرب استان از صدا و سیمای مازندران 

 

عدم استقبال از مدیر کل!                       

 رحیم ناظریان

گفتگوی رودرروی حمیدی مدیرکل صدا و سیمای مازندران با مردم غرب استان در تنکابن در حالی برگزار شد، که تنها چیزی در حدود 5 درصد صندلی ها توسط حضار اشغال شده بود.

  مجری جلسه دلایل این عدم حضور مردم را با اما و اگر به همایش دیگری در چالوس نسبت داد و از طرفی نیز اعلام کرد که برای دیدار مردمی حمیدی با تنکابنی ها تبلیغات و دعوتنامه هایی نیز در برنامه بود که انجام گردید. در هر حال با کمی دوستانه نشستن و اجماع، کمی از خلاء کاسته شد و دوربین های خبرنگاران ِ موافق توانستند در میان 20 نفر جمعیت قاب های شلوغی ببندند.

  اولین تحلیل ابتدایی و سهل از این عدم حضور، یقینا نارضایتی مردم غرب مازندران از برنامه های شبکه استانی است. موافق این استدلال همین بس که بگوییم از همین تعداد جمعیت کم، همه نظرات و سوالات مردمی در باب ضعف برنامه های تلویزیون مازندران و عدم انطباق و سازگاری فرهنگی آن با غرب استانی ها بود.

در باب شیوه پاسخگویی حمیدی نیز همین بس که گر چه وی با متانت و ادب به برخی سوالات منطقی پاسخ گفت و همچنین مواردی از نظر ها و دیالوگ های خارج از چارچوب را نیز بی جواب گذاشت، اما در نهایت با وعده هایی در رابطه با استفاده از هنرمندان و تصویب شروع به کار دفتر صدا و سیما در تنکابن، تا حدودی جلسه آرامی را به سرانجام رساند.

حمیدی در ابتدای صحبت خود گفت: حضور اندک مردم در این جلسه جای بسی تامل دارد که باید بررسی گردد، از سوی دیگر تفکری در استان حاکم شده است که به هیچ وجه ما به آن اعتقادی نداریم.  عبارتی که به آن غرب استان، غرب استان، غرب استان می گویند. این مسئله به هیچ وجه مورد قبول نیست.

گاها انتظار هست که همه رویدادهای منطقه پوشش خبری داده شود. اما خبر باید ویژگی های یک خبر ارزشی را داشته باشد تا به آنتن برود.

حمیدی در ادامه از هنرمندان غرب استان خواست اگر موضوع مورد توجهی در ذهن دارند که قابلیت تبدیل شدن به برنامه تلویزیونی دارد، آن را به صدا و سیما ارسال نمایند. هم اکنون ما دست نیاز به سوی عزیزان دراز می کنیم. از رامسر تا گلوگاه جز استان مازندران است و این محدوده هیچ جایش برای ما فرقی ندارد.

   این جلسه که دیدار هنرمندان غرب استان  با مسئولین صدا و سیمای مازندران نام داشت، در ادامه با سوال و پاسخ حضار ادامه یافت که برخی از این سوالات بدین شرح بود:

*بنده هشت سال است به صورت حرفه ای در غرب استان خبرنگار جراید هستم، اما متاسفانه در طول این چند سال متوجه نوع رویکرد صدا و سیما به کل استان نشدم باید عرض کنم در عمل اینگونه نیست. یادواره شهید شیرودی چند سال است با شکوه خاصی در منطقه ما برگزار می شود اما یک بار هم این مراسم توسط صدا و سیما پوشش داده نشد.

*گزارشگران صدا و سیمای مرکز استان در منطقه حضور ندارند و رو در رو با مردم مصاحبه نمی کنند.

*اعتباراتی که در سال برای صدا و سیمای مازندران متصور است چه میزان است و چگونه این اعتبارات تقسیم می شود.

*پوشش شبکه در غرب استان ضعیف است.

* غرب و شرق مازندران از لحاظ گویش و مناسبات فرهنگی، جغرافیایی، بومشناختی و غیره با یکدیگر فرق می کنند این موارد در صدا و سیما لحاظ نمی شود.

*عدم حضور مردم در این جلسه به این دلیل است که آنقدر این عزیزان درخواست هایشان بی جواب مانده و آنقدر انتقاد کردند و کسی نشنیده، که دیگر بریده اند.

*مردم غرب استان علاقه ای به برنامه های صدا و سیمای مازندران ندارند.

   *برنامه های شبکه استانی بسیار ضعیف هستند. مخصوصا میان پرده ها و آیتم های نمایشی و همچنین سریال ها که بسیار بسیار در سطح پایین ساخته می شوند.

  در ادامه حمیدی در پاسخ به برخی سوالات و نظرات گفت:

-تعامل باید دوطرفه باشد. حدود 3 سال است که در صدا و سیمای مازندران فعالیت دارم. اما یک بار ندیدم و یا نشنیدم که مردم غرب استان خواهان دیدار با مسئولین صدا و سیما هستند. فقط گله شنیدیم و گله. اگر تعامل دوطرفه باشد مطمئنا موثر خواهد بود.+

-یادواره های همه شهدای عزیز برای ما محترم است. ما اینگونه برنامه ها را ضبط می کنیم و یقینا نیز پخش خواهیم کرد اما پخش زنده شرایط خاص خودش را دارد. محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. ما فاقد سیستم ماهواره ای هستیم و به همین دلیل در موارد مشابه برای چند باری در پی برنامه ای که از یک شهرستان ضبط می شد و پخش مستقیم هم داشت به خاطر سیستم مخابراتی قطع شد.

-اگر می توانید فیلم بسازید فیلمنامه را به ما ارائه کنید، اگر مصوب شد، تهیه کننده اش، کارگردان، بازیگر و غیره اش از شما، و در نهایت خرید از ما. هر کس بتواند انیمیشن تولید کند ما قدرت خرید آن را داریم.

ما حتا یک مخاطبانمان نباید بدون سیگنال باشد. اما شرایط خاصی وجود دارد که باید این اتفاق به مرور زمان بیافتد.

-ما نمی گوییم برنامه هایمان صد در صد خوب است، چرا که ما برای سلایق مختلف برنامه می سازیم. مخاطبان ما به اندازه تنوع افراد جامعه باید متنوع باشد و سلیقه های مختلف را پوشش دهد.

اما در پایان سئوالی که در ذهن متبادر می شود این است که آیا آقای مدیر کل باز هم منتظر خواهد نشست تا بلکه مردم غرب استان به حضور ایشان برسند و مشکلات خود را مطرح کنند و عاجزانه درخواست تجدید نظر در روند صدا و سیمای مازندران داشته باشند یا اینکه انتقادات صریح و عدم استقبال مردم در تنکابن خود عاملی برای تغییر خواهد بود.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی از تنکابن سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:09

ایشان نباید انتظار بیش از این را هم می داشت!

بهنام سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:10

mahmood سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:21 http://www.eiml.blogfa.com

salam
vaghean az in ke dasti dar neveshtan darid behetoon tabrik migam
kheyli doos daram nazare shoma ro dar khosoose akharin postam ke marboot be aghaye seda ebi va googoosh mishe ro bedoonam
lotf konid va nazare arzeshmandetoono be man bedid
mamnoon az tavajohet

رامسرنیوز چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:21 http://ramsarnews.blogsky.com

سلام
خبر شما در رامسرنیوز کار شد.
البته خوانندگان برای مطالعه ادامه متن وارد وبلاگ شما خواهند شد و بدین ترتیب آمار بازدیدکنندگان شما افزایش خواهد یافت.
منتظر نظر شما هستیم.

غرب استانی جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 17:53

آقای مدیرکل لطفا اگر به خواسته و انتظار بحق مردم غرب استان توجه ندارید حرمت شان را نگه دارید.
حتما با خود بیاندیشید که چرا مردم نمی خواهند شما را ببینند؟ بروید و حداقل آرشیو امسال صدا وسیما را مرور کنید و ببینید چند درصد برنامه های ترکیبی و تولیدی شما مربوط به غرب استان بود؟
آقای مدیر کل ما به غرب استانی بودن خود افتخار می کنیم و در هر مکان و زمان غرب استانی غرب استانی می کنیم. صدا و سیمای شما را هم نخواستیم ارزانی خودتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد