ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

استان شدن غرب مازندران

معاون سیاسی استاندار مازندران  

 

استان شدن غرب مازندران را  

     

 

تکذیب نکرد!  

 

  

 

 

 

رحیم ناظریان  

 در گفتگویی کوتاه با ابراهیمی معاون سیاسی استاندار مازندران، 2 نکته خوشحال کننده برای غرب استانی ها وجود داشت، یکی اینکه دستورالعمل فرمانداری ویژه به زودی توسط دستگاه های اجرائی، عملی خواهد شد و دیگر اینکه غرب استان تا ظرف 2 قرن آینده به استان مستقل تبدیل می گردد!! البته نکته دوم ظاهرا کمی نگران کننده است و احتمالا در دوره حیات کوتاه بنده خبرنگار اتفاق نمی افتد. اما اگر قبل از نقطه نظرات ابراهیمی، تحلیل موضوع را مطالعه نمائید، به کنه آن و نکات مثبتش  پی خواهید برد.

    پس از تصویب موضوع فرمانداری ویژه غرب استان به مرکزیت تنکابن و ارتقاء سمت مشایخی از فرمانداری این شهرستان به معاونت استاندار، اینک دغدغه مردم این خطه از شمال کشور این است که این مصوبه تا چه میزان کارآیی خواهد داشت و مسئولین استانی و غرب استانی تا چه حدودی به آن تمکین خواهند نمود؟ گر چه ابراهیمی معاون سیاسی استاندار در اینباره به صورت کوتاه توضیحاتی امیدوار کننده ارائه نمود، اما در پایان صحبت های خود در حالی که لحنی جدی و لبخندی آرام به لب داشت گفت: « غرب استانی ها دو قرن دیگر منتظر استان شدن باشند.» البته در جواب می توان اشاره کرد همین که ابراهیمی به موضوع استان شدن، چه  دیرهنگام یا زودهنگام، ایمان دارد و به طور کامل آن را رد نمی کند، می شود به آینده امیدوار شد. از طرفی 200 سال دیگر یا به زعم ابراهیمی دو قرن، در شرایط کنونی به نفع غرب استانی هاست. چرا که برای استان شدن اگر ملاک پیشرفت باشد، غرب استان با حرکت سریع و جهش مثبتی که هم اکنون شروع کرده و نخبه هایی که از این منطقه در راس دولت دارند، فاصله 200 ساله را ظرف ده سال طی خواهد کرد. تنکابن در طول تاریخ هم نشان داده که مکانی برای پیشرفت خیلی ها بوده. همین جناب آقای ابراهیمی، خود مراحل ابتدایی پیشرفتش را در تنکابن آغاز نموده و شاید اگر مدیر دیگری جای ایشان بود، این رشد جهشی و تحسین برانگیز ده ساله اش، برای وی 200 سال طول می کشید. بی شک همانگونه که معاون سیاسی استاندار با بیان شیوا، رسا و آشنایی به علوم سیاسی مدرن، توانسته در سن و سال پایین به یکی از درجات سیاسی استان برسد تنکابن نیز می تواند همچون وی 20 برابر زودتر به هدف نائل آید.

ابراهیمی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار شمیم شمال در رابطه با آینده فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن گفت: به زودی سطح ادارات شهرستان تنکابن به معاونت مدیر کل استان ارتقاء پیدا خواهد کرد. یک سری مسئولیت ها متوجه فرمانداران ویژه خواهد بود که با انتصاب آقای مشایخی به این سمت یقینا سیاست های عدالت محور دولت در این منطقه اجرا خواهد شد. رئوس سیاست ها و فعالیت ها نیز به زودی برای ادارات غرب استان ابلاغ خواهد شد.

« آیا همه ادارات تنکابن مستقل خواهند شد و یا به عبارت دیگر می توانند به صورت مختار تصمیماتی اتخاذ کنند تا رفت و آمدهای بی دلیل به مرکز استان کاسته شود؟ » ابراهیمی در پاسخ به این سوال گفت: یک نقیصه ای در کار وجود دارد که مترصد بر طرف عنوان آن هستیم و از طرفی به دنبال بررسی فعالیت و نقش ویژه فرمانداری ویژه در غرب استان می باشیم.

آقای مشایخی هم اکنون عضو شورای معاونین استانداری مازندران هستند. بنابراین تلاش ما بر این است تا مسافرت های مردم غرب استان به مرکز را کمتر کنیم و به دستگاه ها و ادارات استقلال بیشتری بدهیم. ابراهیمی در ادامه گفت: با استقلال عباس آباد و یا با فرمانداری ویژه شدن تنکابن، هیچ تغییری در اعتبارات نشده است. اعتبار بر حسب معیارهای خاصی در نظر گرفته می شود. بنده به طور کل این موضوع را تکذیب می کنم. هر منطقه ای که در سیاست های دولت حوزه استقلال خود را پیدا نمود قطعا اعتبارات را بر حسب مولفه های مختص به خود دریافت خواهد نمود.اعتبارات تنکابن نه تنها کمتر نشد بلکه احتمال بیشتر شدن هم دارد و یقین بدانید در برنامه ریزی های آینده به این نکته توجه بیشتری خواهدشد.

خبرنگار شمیم شمال در ادامه از ابراهیمی پرسید، در ایران همواره موضوع فرمانداری ویژه مقدمه ای برای استان شدن است، آیا مردم غرب استان باید منتظر چنین رویدادی باشند؟ و ابراهیمی در پاسخ گفت: ما کاملا با این مسئله مخالف هستیم. دولت اصلا چنین برنامه ای در دست ندارد. چرا که هنوز شرایط لازم برای استان شدن غرب مازندران محیا نشده است. بنده فکر می کنم حداقل برای یک یا دو قرن دیگر باید منتظر این رویداد باشیم.

با نگارنده در ارتباط باشید: nazerian-rahim@yahoo.com

نظرات 5 + ارسال نظر
علی از تنکابن سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:11

واقعا برای ایشان ماسفم با این طرز تفکرش.

رضا پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 14:01

دنیا این جور نمی مونه.گهی پشت به زین و گهی زین به پشت!
با نظر علی کاملا موافقم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:03

با سلام
من در یکی از موسسات مطالعات جغرافیایی کار می کنم. در ماه گذشته در اقدامی عجیب درخواستی از یکی از معاونتهای وزارت کشور جهت بررسی و ارایه نظر در مورد انتخاب یکی از دو نام نوچال و نولوس در صورت ادغام شهرهای چالوی و نولوس داده شده است. شخصا فکر می کنم این کار برای انتخاب نوشهر و چالوس به عنوان مرکز استان جدید در شمال مطرح شده است.

1 | 1 | 1 | 0 پـرچـم بـالا یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:53

شما غرب استانی ها به هیچ عنوان امکان استقلال ندارید..
باور بفرمایید از روی تعصب و حس جاه طلبی نمیگم ، ولی این را بدانید بـابــل بـزرگ با حومش ( بندپی ، بـابــلسر ، امیرکلا و فریدونکنار ) به مراتب شخصیت بیشتری برای استان شدن دارد تا غرب مازندران . . لین به معنی استقلال بـابــل کبیـر نیست ، به معنی اینه که غرب استان شما به هیچ عنوان شخصیت و عظمت استان شدن را ندارد . این را بدانید ما مرکز استانی ها به مازندرانی بودن خود افتخار میکنیم و به عنوان بک بـابــلـی دوست نداریم از مازندران سبز جدا شویم..
کل غرب استان 10 تا نماز جمعه برگزار میشود ، این در حالیست که فقط در شهرستان بـزرگ بـابــل 5 تا نماز جمعه برگزار میگردد .
کل غرب استان 3 تا نماینده دارد ، این در حالیست که مامطیـر کبیـر ما خود به تنهایی 2 تا نماینده دارد و در حال پیگیری سومین نماینده میباشد
کل غرب استان 800 هزار نفر جمعیت دارد ، این در حالیست که دیار بهارنارنـج ما به تنهایی 500 هزار نفر ( شاید هم بیشتر ) جمعیت به خود اختصاص داده است
این ها همه بدون در نظر گرفتن حومه بـابــل بـزرگ ( بـابــلسر و فریدونکنار ) بود

محمد جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 21:05 http://https://www.facebook.com/pages/%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%85%

https://www.facebook.com/pages/%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%87%D8%A7/123136194437074

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد