ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

مازندران 110 هزار بیکار دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: مازندران 110 هزار بیکار دارد.

  
 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ولی فرزانه پیش از ظهر امروز در جمع صنعتگران شهرستان آمل شمار بیکاران در مازندران را بر اساس تازه‌ترین سرشماری بیش از 110 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 28 هزار نفر از این بیکاران تحصیلاتی بالاتر از کاردانی دارند.
وی نرخ بیکاری در مازندران را در حال حاضر 84/10 درصد بیان و تصریح کرد: این در حالی است که نرخ بیکاری در شهرستان آمل 43/ 8 درصد و تک رقمی است.
معاون برنامه‌ریزی استاندارمازندران تک نرخی بودن نرخ بیکاری در شهرستان آمل را ریسک‌پذیری بالای سرمایه‌گذاران و صنعتگران آملی در هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید دانست و اظهار داشت: برخی افراد سرمایه‌دار حاضر به چنین ریسک‌پذیری نیستند و سرمایه‌های خود را در بانک نگه می‌دارند تا سود بانکی دریافت کنند.
فرزانه به سرشماری دیگری در مازندران در بخش واحدهای صنعتی این استان که در سال 86 انجام شد اشاره کرد و ادامه داد: در این سرشماری 621 واحد صنعتی با اشتغالزایی بیش از 20 نفر در مازندران مشغول به فعالیت هستند که 154 واحد معادل 25 درصد کل استان در شهرستان آمل است.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 40 درصد معادن استان نیز در شهرستان آمل وجود دارد.
فرزانه اضافه کرد: هم اکنون شهرستان آمل از شهرستانها و در واقع قطب صنعتی مازندران است.
وی گفت: اگر قانون شهرهای صنعتی دوباره شکل گیرد آمل را باید شهر صنعتی دانست.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته یک هزار و 670 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز شهرستان آمل بیشترین سهم دریافتی تسهیلات صنعتی استان را داشت که علت آن هم جذب نکردن برخی شهرستان‌ها از این تسهیلات بوده است.
فرزانه ایجاد کمیته اشتغال در آمل را یک حرکت ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد: این شهرستان بتواند تک نرخ بودن اشتغال خود را حفظ کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
زغعغلزع چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 20:59

در پی ضرب و شتم یکی از رانندگان تاکسی بین شهری تنکابن به چالوس،شماری از رانندگان این خط تاکسیرانی با حضور در فرمانداری تنکابن خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مقامات شهرستانی برای رفع مشکلات خود شدند.
آنگونه که این افراد در گفتگو با شمیم شمال عنوان کردند،"از مدتها پیش برخی از رانندگان تاکسی درون شهری تنکابن در مسیر تنکابن به چالوس اقدام به مسافرکشی کرده و با وجود تذکر رانندگان خط تنکابن-چالوس همچنان به فعالیت غیر قانونی خود ادامه می دهند. و زمانی که با اعتراض رانندگان عضو پایانه تاکسیرانی مواجه شدند او را مورد ضرب و شتم قرار داده و راهی بیمارستان می کنند"به گفته ....، مسئول تاکسی های بین شهری تنکابن به چالوس،رانندگان تاکسی شهری تنکابن در حالی اقدام به مسافر کشی در مسیر چالوس می کنند که آنها فقط مجاز به مسافر کشی در محدوده 20 کیلومتری هستند و در صورت بروز هرگونه حادثه ای معلوم نیست چه کسی پاسخگوی حوادث احتمالی خواهد بود؟ وی در ادامه گفت:علاوه بر این،حضور مسافرکش های شخصی که بدون هیچ نظارت،بیمه و ...اقدام به مسافرکشی می کنند باعث شده تا در آمد رانندگان تاکسی در مسیر تنکابن به چالوس به یک چهارم در روز کاهش یابد.وی همچنین با اشاره به حضور برخی از افراد پرونده دار در مسیر فوق خواستار رسیدگی جدی مسئولین شهری برای جلوگیری از فعالیت آنان شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد