ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را به صفر برسانیم

مدیرکل بهزیستی مازندران:
خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: آسیب‌های اجتماعی همیشه وجود دارند و ما نمی‌توانیم آنها را به صفر برسانیم اما می‌توانیم کنترل کنیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، محمداسماعیل محمدزاده بعد از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی اورژانس اجتماعی سیار در بهشهر مهم‌ترین عنصر برای حل آسیب‌های اجتماعی را شناخت شیوه‌ها و رفتارهای درمانی دانست.
مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی همیشه وجود دارند و ما نمی‌توانیم آنها را به صفر برسانیم اما می‌توانیم کنترل کنیم.
وی با اشاره به تفاوت فرهنگ‌ها در معرفی آسیب‌های اجتماعی گفت: با این اوصاف مهم‌ترین موضوع در آسیب‌های اجتماعی قانون‌گریزی است و در هر جامعه‌ای خط قرمزهایی وجود دارد، اگر سه یا چهار درصد مردم از این خط قرمزها عبور کنند طبیعی است اما وقتی به 50 درصد برسد برای شکست این رفتارها دچار آسیب می‌شویم.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه رعایت احترام به قانون، تقویت باورهای دینی و همسو شدن با فرهنگ جامعه نمونه‌هایی از دستیابی جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: آن دسته از شیوه‌ها ورفتارهای روان درمانی و مداخله درمانی مهم است که در آن به شناخت برسیم و مشکل را حل کنیم.
محمدزاده با اشاره به قرار داشتن مازندران در رتبه چهارم طلاق کشور، وظیفه بهزیستی و اورژانس‌های اجتماعی را در کنار سایر ارگان‌های ذی‌ربط مهم دانست و یادآور شد: 6/26 درصد از کسانی که برای حل این معظل به بهزیستی مراجعه کردند منجر به سازش شدند.
وی با بیان اینکه دنیا متاثر از تفکرات غربی است، اظهار داشت: جامعه ما در مواجهه با آسیب‌های جدیدی که از طریق ماهواره، اینترنت و موبایل صورت می‌گیرد، نیاز به هوشیاری نخبگان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد