ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

آگهی استخدام مجتمع دخانیات گیلان معمایی در اذهان عموم است‌

خبرگزاری فارس: کارشناس صنعت دخانیات کشور گفت: آگهی استخدام در مجتمع دخانیات گیلان همانند یک معما در اذهان عمومی شده است.

محمدرضا گیاه‌پرور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: در هشتم آذرماه امسال در برخی مطبوعات محلی استان آگهی استخدامی درج شده بود که در آن از متقاضیان خواسته شده تا مدارک خود را به نشانی صندوق پستی ارسال کنند.  
 

وی ادامه داد: این خبر به سرعت در بین داوطلبان پیچید که شرکت مجتمع دخانیات گیلان 133 نیروی کارگر و متخصص را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه استخدام می‌کند.
گیاه‌پرور با بیان اینکه بیش از 7 هزار نفر متقاضی اقدام به ارسال مدارک خود کرده‌اند، اظهار داشت: آنچه که در این بین به عنوان معما در اذهان متبادر شده، اثرات منفی است که در اذهان عموم گذاشته و امیدواریم با پیگیری این موضوع از طرف مسئولان از اثرات منفی کاسته شود.
کارشناس صنعت دخانیات کشور با اشاره به دلایل معما بودن آگهی استخدام دخانیات گیلان گفت: چندروز قبل از درج آگهی استخدام از طرف مجتمع دخانیات گیلان بیش از 10 نفر کارکنان آن به دلایلی اخراج می‌شوند که یکی از آنها از سال 77 یعنی بیش از 10 سال به صورت کارگر شرکتی در دخانیات گیلان مشغول به‌کار بوده است.
سرپرست سابق مجتمع دخانیات گیلان اضافه کرد: در این مجتمع چندخط تولیدی کارخانه از استان خارج و به یکی از استان‌های دیگر منتقل می‌شود که کارگران آن بخش بیکار و در یک حالت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.
وی افزود: در ایامی که آگهی استخدام در مطبوعات استان به چاپ رسیده است، ماه‌ها بود که تولیدات یک کمپانی خارجی متوقف شده است و یا کاهش یافته و بیش از 50 نفر از کارگران ( سالن جدید غدیر) نیز بیکار بوده‌اند.
گیاه‌پرور اظهار داشت: در آذرماه امسال نامه‌ای از ستاد مرکزی دخانیات کشور به مجتمع دخانیات گیلان ارسال شده که در آن از مسئولان مرتبط در کارخانه خواسته شده بود تا در راستای اصلاح ساختار نیروی انسانی نسبت به شناسایی نیروهایی که کارایی لازم را ندارند، اقدام کرده و اسامی آنها اعلام شود که زمینه‌ای برای اخراج و یا عدم تمدید قرارداد تعدادی دیگر از کارکنان بود.
وی همچنین گفت: در آذرماه سال جاری حسب نامه یکی از مسئولان زمینه‌سازی برای جذب شش نفر کارگر خارج از قاعده مذکور در آگهی استخدام فراهم شد.
کارشناس صنعت دخانیات کشور ادامه داد: چند روز پس از درج آگهی افرادی بدون آزمون و مصاحبه جذب و در کارخانه مشغول به‌کار می‌شوند، به طوری‌که در آگهی استخدام لیسانس ریاضی آمار (مرد) اعلام نیاز نمی‌شود، اما فردی به نام ( ر-د) بدون آزمون جذب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در آگهی استخدام لیسانس شیمی برای جذب نیروی زن درج شده بود، خاطرنشان کرد: فرد مورد نظر در این رابطه زودتر جذب کار شد و همچنین تعدادی کارگر نیز در قالب یک نوع قرارداد به‌کار مشغول می‌شوند.
گیاه‌پرور اضافه کرد: چگونه ممکن است یک بنگاه اقتصادی از یک سو تعدادی نیروی بیکار داشته باشد، تعدادی را هم اخراج کند، تعداد دیگری را خارج از مقررات اعلام شده در آگهی استخدام یعنی آزمون و مصاحبه جذب کار کند و از طرف دیگر متقاضی استخدام نیروهای جدید هم باشد که بیشتر به یک معما می‌ماند.
وی با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران طی چندماه گذشته به علت کاهش شدید فروش محصولات خود با مشکل مواجه شده است، اظهار داشت: مسئولان این شرکت به دنبال اخذ تسهیلات از منابع بانکی هستند.
گیاه‌پرور افزود: امیدواریم دخانیات گیلان به سرنوشت کارخانه‌هایی نظیر فومنات، پوشش، ایران کنف، کنف‌کار و... دچار نشود که نوشدارویی پس از مرگ سهراب خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد