ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

گیلان در جذب سرمایه‌های خصوصی پیشتاز است‌

فارس: استاندار گیلان گفت: گیلان در جذب سرمایه‌های خصوصی پیشتار است و در این مسیر گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، روح‌الله قهرمانی‌چابک پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع خدمات رفاهی این شهرستان اظهار داشت: گیلان استانی پرتردد بوده و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار برای سرمایه‌گذاری است.  
 


وی اظهار داشت: با توجه به قطب کشاورزی بودن و وضعیت حمل و نقل محصولات سبب ایجاد بارترافیکی زیادی در جاده‌های گیلان شده است که به منظور روان کردن حمل و نقل، بسیاری موانع را باید از پیش رو برداشت.
قهرمانی‌چابک با اشاره به سرعت تحول در انزلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بندر یکی از بزرگ‌ترین بنادر حاشیه دریای خزر است و در آینده بزرگ‌ترین بندر منطقه آسیای میانه و غربی تبدیل می‌شود.
وی بارگیری در ابن بندر را طی سال جاری 7 میلیون تن عنوان کرد و گفت: این میزان بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون تن افزایش داشته است.
قهرمانی‌چابک ایجاد راه‌آهن گیلان را مزیتی بزرگی برای استان برشمرد و افزود: این راه‌آهن ظرفیت جا‌به‌جایی 10میلیون تن کالا را دارد و یکی از بزرگ‌ترین راه‌آهن‌های کشور محسوب می‌شود.
وی برنامه‌ریزی‌های توسعه گیلان را مهم‌ترین امور خواند و تصریح کرد: توسعه بندر انزلی، قرارگرفتن در کانون تجارت و اقتصاد منطقه تلاش بیش از پیش مسئولان استان را می‌طلبد.
استاندار گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان شهرستان شفت خاطرنشان کرد: احداث شهرک صنعتی، کارخانه‌های فولاد و ریسندگی از پروژه‌هایی است که سرمایه‌های چشمگیری را به این شهرستان جذب می‌کند.
وی اظهار داشت: تکیه صرف بر منابع و هزینه‌های دولتی و وجود سرمایه‌گذاری‌های خصوصی مشکلات استان را برطرف نمی‌کند.
قهرمانی‌چابک با اشاره به مراحل پایانی ساخت کارخانه ذوب آهن توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: این پروژه در هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی احداث بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی با تولید یک هزارمگاوات برق در پره‌سر رضوانشهر را از دیگر پروژه‌های بزرگ در گیلان نامید.
به گفته قهرمانی‌چابک سردکردن تجهیزات این نیروگاه به وسیله آب دریا از ویژ‌گی‌های منحصر‌به‌فرد این نیروگاه ‌است.
وی رفاه، اطمینان و توسعه پایدار را در گرو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و افزود: گیلان باید به استانی تبدیل که توسط مردم و بخش‌خصوصی تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد