ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ساخت راه‌آهن ایران – ترکمنستان توسط متخصصان ایرانی

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از ساخت راه‌آهن ایران – ترکمنستان توسط متخصصان ایرانی خبر داد. 

محمدرضا فرقانی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان ساخت راه‌آهن برکت - اترک - گرگان به تصویب رسید و عملیات اجرایی این خط آهن به‌زودی توسط متخصصان ایرانی آغاز خواهد شد.  

وی تصریح کرد: زمان بهره‌برداری از این خط‌آهن دو سال تعیین شده و عملیات اجرایی آن با 700 میلیون دلار اعتبار توسط یک شرکت ایرانی آغاز شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با بیان اینکه این خط ریلی در نهایت به کشورهای شوروی سابق منتهی می‌شود، افزود: از طریق این خط ارتباطی کالاها و اقلام صادراتی کشورمان به کشور ترکمنستان و سائر کشورهای مشترک‌المنافع صادر خواهد شد.
فرقانی امضای قرارداد صادرات خط دوم لوله گازی کشور ترکمنستان به ایران را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهور اعلام کرد و ادامه داد: این خط لوله گازی مسیر دولت‌آباد - سرخس را طی کرده و به ایران وارد می‌شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان تصریح کرد: با اتصال این خط لوله گازی سهم واردات سالانه گاز از کشور ترکمنستان تا سقف 20 میلیارد متر مکعب قابل افزایش بوده و این میزان به لحاظ اقتصادی قابل توجه است.
وی سفر احمدی‌نژاد به کشورهای آسیای میانه را به لحاظ سیاست خارجی مهم ارزیابی کرد و افزود: دستاوردهای این سفر بیانگر دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد