ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

52 درصد از پرنده های زمستانه گذر مازندران ،چنگرهای معمولی هستند

کارشناس محیط زیست مازندران گفت : 52 درصد از کل پرنده های زمستانه گذر مازندران ، چنگرهای معمولی هستند.

کوروس ربیعی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) منطقه مازندران در خصوص سرشماری پرندگان زمستانه گذر در مازندران اظهار داشت : در سال جاری تالاب های استان در فصل مهاجرت زمستانه میزبان بیش از 550 هزار قطعه از 75 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی و 15 گونه پرنده شکاری وابسته به تالاب بوده است .   

وی ادامه داد : 22 گونه از مجموع 90 گونه پرنده مهاجر زمستانه گذر در استان، از انواع مرغابی ها مانند 2 گونه غاز ،2 گونه قو و 18 گونه اردک بودند .

کارشناس محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد : 52 درصد از کل پرنده های زمستانه گذر مازندران را چنگرهای معمولی تشکیل می دهندکه در تالاب بین اللملی میانکاله مشاهده شده است .

ربیعی افزود : اردک های سرسفید ، عقاب دریایی دم سفید وپلیکان خاکستری از پرنده های در معرض انقراض هستند که جمعیت قابل توجهی از آنها در سرشماری مشاهده شده است .

وی با بیان اینکه مجموعاً 39 سایت سرشماری پرندگان زمستانه گذر در استان مشخص شده است به ایسنا گفت : 20 قطعه آب بندان ،7 سایت ساحلی ،5 دامگاه و 6 سایت تالاب میانکاله و خلیج گرگان به عنوان سایت سرشماری تعیین شده است .

ربیعی خاطرنشان کرد : 417 هزار قطعه پرنده درقالب 75 گونه در مجموعه تالاب بین اللملی میانکاله مشاهده شده که بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است .

کارشناس محیط زیست مازندران تصریح کرد : به دلیل پایین رفتن آب تالاب ها و افزایش دما در زمستان امسال نسبت به سال گذشته 41 درصد از لحاظ جمعیت پرندگان زمستانه گذر کاهش داشتیم .

وی ادامه داد : از لحاظ تنوع گونه های پرندگان کاهشی مشاهده نشده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد