ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

طرح جامع مسکن مازندران به تصویب وزارت شهرسازی رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران با یادآوری اینکه مازندران پیشتاز تدوین طرح جامع مسکن در کشور بوده است از تایید این طرح در وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، در پیش از ظهر امروز سومین روز از سی و یکمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی، اداره مسکن و شهرسازی بهشهر به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
با حضور رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران، فرماندار و مدیران اجرایی مربوطه در شهرستان بهشهر، پنجمین اداره مسکن و شهرسازی استان مازندران فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران در مراسمی که به همین منظور در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: نداشتن ادارات زیر مجموعه سازمان مسکن و شهرسازی در شهرستان‌ها یکی از دغدغه‌های ما بود که در قالب مصوبه‌ای در دور دوم سفر هیئت دولت به مازندران توانستیم مجوز استقرار این ادارت را داشته باشیم.
سید رسول رسولی با بیان اینکه این مجوز در ابتدا به صورت نمایندگی بود اما با پیگیری‌هایی که داشتیم اکنون به ادارات مسکن و شهرسازی تبدیل شد، تشریح کرد: کمتر کردن مسائل دست و پا گیر و بهره گیری از استعدادهای خوب هر شهرستان یکی از اهداف ما در این بخش بود و نخستین استان کشور هم به لحاظ شروع فعالیت و هم به لحاظ تعداد شهرستان‌های بهره‌مند از ادارات مسکن و شهرسازی هستیم.
وی تصریح کرد: حمایت دولت از اقشار کم درآمد و کیفی‌سازی ساختمان‌ها از آموزش کارگران گرفته تا بیمه کیفیت و تولید انبوه سازی مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های مسکن و شهرسازی است و بیشتر فعالیت‌های سازمان به مسکن مهر اختصاص دارد.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران در بخش آموزش و بیمه کیفیت توضیح داد: به ازای هر واحد ساختمانی که بیمه کیفیت شود، 150 هزار تومان یارانه کیفیت شامل آن می‌شود و در بخش آموزش کارگران تاکنون برای 20 هزار کارگر ساختمانی در مازندران کارت مهارت صادر شده است.
رسولی با یادآوری اینکه استان مازندران پیشتاز تدوین طرح جامع مسکن در کشور بوده است از تایید این طرح در وزارت مسکن و شهرسازی خبر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تدابیر جدید وزارت مسکن، گفت: اعطای تسهیلات مسکن مهر به واحدهای در حال ساخت یا واحدهایی که قصد اضافه کردن ساختمان جدیدی را دارند از سیاست‌های حمایتی دولت در ساخت و ساز مسکن است همچنین انبوه سازانی که ساختمان‌های آنها نیمه کاره مانده است می‌توانند با سازمان مسکن و شهرسازی وارد مذاکره شوند تا طرح‌های آنها را به مسکن مهر تبدیل کنیم و از تسهیلات آن برخوردار شوند.
رسولی یادآور شد: تا کنون در پنج شهر مازندران اداره مسکن و شهرسازی راه اندازی شده است و به‌زودی در سایر شهرستان‌ها هم انجام می‌شود.
فرماندار بهشهر هم در سخنانی خواستار استقلال بیشتر ادارات مسکن و شهرسازی و حمایت همه جانبه سازمان از ادارات تابعه خود در شهرستان‌ها شد.
محمد تقی باقری با بیان اینکه ادارات مسکن و شهرسازی یکی از پرکارترین ادارات هستند، اظهار داشت: پیگیری بیشتر واگذاری اراضی دولتی به مسکن مهر، جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری به سازمان مربوطه همچنین حمایت از انبوه سازان و مسائل مربوط به کمیسوین ماده پنج از ضروریات استقرار این ادارات بود که امیدواریم علاوه بر رسیدگی به این موارد شاهد توسعه شهری باشیم.
معارفه مهدی نصیری خلیلی به عنوان رئیس اداره مسکن و شهرسازی بهشهر سپس افتتاح این اداره، پایان بخش مراسم صبح امروز بود.
بابت خرید تجهیزات اداره مسکن و شهرسازی بهشهر 5 میلیون تومان هزینه شد.
اداره مسکن و شهرسازی بهشهر در چهارراه گرگان جنب بازار روز امام رضا(ع) واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد