ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

بیش از ۱۵ هزار خانوار مازندران از نعمت گاز بهره مند می شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت رسانی به آحاد مختلف جامعه همواره از اهداف نظام و دغدغه مسئولان بوده و هست و به تبع آن استان ما نیز به عنوان استانی در حال توسعه در بخش های مختلف شاهد و ناظر به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی همچنین ایجاد و توسعه خدمات گاز رسانی بوده است.   

به گزارش واحد دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران ، محسن عرب مقصودی افزود: پیش از انقلاب، در استان مازندران فقط خط انتقال 30 اینچ سراسری از سرخس تا نیروگاه نکاء در سال 1354 به بهره برداری رسیده و هیچ مصرف کننده ای از  نعمت گاز بهره مند نبوده است .

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی 96 درصد کل جمعیت شهری و62 درصد کل جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی(به طور متوسط 83 درصد کل جمعیت استان) حاصل تلاش دولتمردان و پرسنل متخصص و کوشای شرکت گاز استان مازندران در سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه با تکمیل عملیات اجرایی  گاز رسانی به 6 شهر کلاردشت ، مرزیکلا ، گتاب ، گلوگاه ، خوشرودپی ، دابودشت و مرزن آباد ،در سال های آتی کلیه شهر های قابل گازرسانی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، ادامه داد : در حال حاضر 36 شهر و 1105 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند .

وی طول شبکه گذاری گاز در استان از بدو انقلاب تا پایان دی ماه سال 88 را 11 هزار و 724 کیلومتر، طول خطوط اصلی انتقال گاز درون استان را 320 کیلومتر ،تعداد انشعاب نصب شده در این مدت را 492 هزار عدد و تعداد مشترکین پذیرش شده را 724 هزار مشترک دانست.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران تعداد واحدهای مسکونی تحت پوشش خدمات گاز رسانی شرکت گاز استان را از بدو انقلاب تا کنون 860 هزار خانوار دانست و گفت : در حال حاضر تعداد 2102 مشترک صنعتی و کشاورزی در نواحی صنعتی از گاز بعنوان سوخت استفاده می کنند.

وی عمده ترین اقدامات شرکت گاز استان طی سال های 84 تا دی ماه 88 را گاز رسانی به سه شهر باقیمانده استان (شیرگاه ، شیرود ، ایزدشهر)،گاز رسانی به 665 روستا و همچنین طراحی و اجرای 4232 کیلومتر خط انتقال گاز دانست و افزود: هدف از احداث این خطوط تقویت زیر ساخت گاز رسانی استان به منظور تامین گاز شهر ها ،روستاها و مراکز صنعتی و توزیع متوازن گاز در سراسر استان است.

عرب مقصودی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون با اقدامات انجام شده شبکه گاز استان از پایداری بسیار خوب برخوردار است ، به گونه ای که با سرمایه گذاری های سنگین انجام شده در خصوص تامین گاز مشترکین جزء ،عمده ،مراکز صنعتی و جایگاه های CNG مشکلی وجود ندارد و زیر ساخت لازم جهت توسعه و شکوفایی استان با توجه به نقش اساسی و محوری گاز به عنوان حامل انرژی پاک فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران در خصوص جایگاه های عرضه CNG در استان گفت:مجموعا 68 جایگاه عرضه CNG در استان در سال88 در نظر گرفته شده است که در حال حاضر از این تعداد 54 جایگاه فعال است ، کار گازرسانی به 3 جایگاه تکمیل شده و 16 جایگاه در مرحله اقدام می باشند .

وی همچنین اظهار داشت:یکی از پروژه های مهم که دردهه مبارک فجر سال جاری افتتاح خواهد شد ،خط انتقال گاز جویبار به قائم شهر به طول 24 کیلومتر و قطر 24 اینچ میباشد که با بودجه ای بالغ بر 115 هزار میلیون ریال برای تقویت فشار گاز در شبکه های شهرقائمشهر و روستاهای حومه اجرا شده است.

به گزارش ایسنا ، وی یادآور شد: اجرای خط تغذیه 24 اینچ و 16 اینچ و احداث یک ایستگاه C.G.S 200/000 برروی خط 30 اینچ (کیخا محله) بخش لاله آباد بابل به طول(44 کیلومتر ) برای گازرسانی به شهر و روستاهای بخش لاله آباد و جنوب بابل و اجرای خط تغذیه 12 اینچ شهرک صنعتی آمل (به طول 12 کیلومتر) برای گازرسانی به روستاهای جنوب آمل و شهرک صنعتی ، ساخت و نصب 2 مورد ایستگاه C.G.S 120/000 آمل برای تقویت فشار گاز در شبکه های شهر آمل و محمودآباد و روستاهای حومه نیز اجرایی شده است.

عرب مقصودی یاد آور شد: هم زمان با سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گازرسانی به 5 روستای شهرستان ساری ، گازرسانی به 45 روستا و شهر زرگرمحله بابل ، گازرسانی به 31 روستای شهرستان آمل ،گازرسانی به 8 روستای شهرستان نور همچنین گازرسانی به 4 روستای شهرستان تنکابن نیز تکمیل خواهد شد که با گازرسانی به این 93 روستا و یک شهر 15 هزار و 440خانوار با صرف اعتباری بالغ بر 171 میلیارد و 626 میلیون ریال از نعمت گاز بهره مند خواهند شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد