ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

جایگاه ورزش بانوان مازندرانی رو به رشد است

معاون تربیت بدنی مازندران:
جایگاه ورزش بانوان مازندرانی رو به رشد است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی مازندران در ورزش بانوان گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان شده است و در این بخش شاهد تحولات روبه رشدی هستیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مریم کیومرثی صبح امروز در حاشیه سومین دوره مسابقات المپیاد ایرانیان در ورزش ووشو در جمع خبرنگاران بیان داشت: هم اکنون مازندران میزبانی 22 تیم از وشووکاران استان‌های کشور را به عهده دارد که به مدت یک روز به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: مازندران در رده سنی جوانان در رشته ورزشی ووشو دارای مقام است و وجود دو ووشو کار زن مازندرانی در رده قهرمانی و یک مربی از همین استان هم اکنون توانسته است مربیگری تیم ملی این رشته ورزشی را به عهده داشته باشد.
معاون تربیت بدنی مازندران در ورزش بانوان در ادامه گفت: وجود بانوان قهرمان در رشته‌های مختلف ورزشی باعث می‌شود تا مازندران در سابقه کاری ورزشی خود با سربلندی تاریخ ورزش را مرور کند.
کیومرثی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی بازآموزی و ارتقای به طور مستمر و براساس نیاز در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های متعدد و مستمر در مازندران امیدواریم در بین جوانان ووشوکار زن مازندرانی صاحب مقام شویم.
وی یادآور شد: در آمار مقایسه‌ای که از سال 86 تا 88 انجام شد در ورزش بانوان مازندران با رشد 100 درصدی روبه‌رو بوده است که این تحولات چشمگیر حاکی از تدبیر مدیریتی و ابلاغ به موقع اعتبارات در بخش ورزش بانوان خواهد بود.
کیومرثی با بیان اینکه سند چشم انداز پنج ساله ورزشی مازندران تدوین شده است و به این موضوع که ورزشکاران زن مازنی باید بر اساس سهمی که در رده‌های مختلف سنی به آنان می‌دهند در مسابقات کوآنچو چین حضور یابند، گفت: در این دوره از مسابقات پنج زن ورزشکار مازندرانی سهمیه حضور در رقابت‌ها را دارند و ما با تمام وجود در پی آنیم که صاحب مقام شویم.
وی با اعلام اینکه بانوان شمشیرباز مازندرانی در سومین دوره از المپیاد ایرانیان در رشته شمشیر بازی با کسب دو مدال طلا صاحب مقام در سطح کشور شد‌ه‌اند خاطرنشان کرد: از سوی اداره کل تربیت بدنی استان مازندران کارهای مفیدی برای ارتقای جایگاه ورزش بانوان انجام شده است که تاکید دارم هیئت‌های ورزشی باید از این فرصت‌های طلایی استفاده کنند.
در سومین دوره از مسابقات المپیاد ایرانیان در ورزش ووشو در دو بخش تالو و سانشو استان‌های خراسان رضوی، گیلان و تهران به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و مازندران در این دوره از مسابقات که میزبانی را به عهده داشت با یک نقره و یک برنز در بخش سانشو نتوانست موفق به جایگاه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد