ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

CNG و اینبار « دهه فجر »...

 

قول چندباره فرماندار و مجری پروژه برای افتتاح جایگاه CNG تنکابن؛

... و اینبار « دهه فجر »

سرویس خبر:پژمان مرزی 

آن دسته از خوانندگان شمیم شمال که از ابتدا اخبار غرب مازندران و به ویژه تنکابن را از طریق این نشریه محلی دنبال می کنند، قطعا گفتگوی ما با نامور، مجری پروژه احداث جایگاه CNG در تنکابن را به خاطر دارند. در اواخر سال 86، نامور طی گفتگویی مفصل با شمیم شمال، از افتتاح و راه اندازی نخستین جایگاه گاز طبیعی در تنکابن تا پایان سال (86) خبر داده بود. اما پس از گذشت 2 سال از آن وعده، تنکابن هیچ جایگاهی ندارد تا خودروها، بویژه تاکسی ها و وانت تلفنی ها در این شهرستان برای استفاده از این نعمت خدادادی طبیعی با طی مسیری  40 کیلومتری، به عباس آباد، کلارآباد و یا چابکسر که مدتهاست جایگاه CNG را راه­اندازی کرده اند، رجوع کنند.

این مشکلات مردم تنکابن در حالی است که تا به امروز بیش از 50 جایگاه تک منظوره و 2 منظوره توسط بخش­های خصوصی و دولتی در مازندران افتتاح و بهره­برداری شده ، 14 جایگاه نیز در مرحله تحویل و اجرا و 62 جایگاه نیز در مرحله بررسی برای ساخت پروژه هستند. با این حال و با استناد به  جدید ترین قول­های فرماندار و همچنین مجری پروژه، نخستین جایگاه گاز طبیعی تنکابن «به احتمال فراوان» در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

جایگاه 2 منظوره  گاز طبیعی  در کمربندی شهر تنکابن ظرفیت سوخت دهی همزمان به 8 خودرو را داراست، اما بروکراسی اداری و مشکلات مالی مانع از افتتاح فاز نخست این جایگاه تا به امروز شده؛ هر چند که مجری پروژه از دریافت وام برای حل مشکلات مالی خبر داده است. بنا به گفته نامور، در صورت تامین به موقع تجهیزات و قطعات فاز نخست این جایگاه 2 منظوره به احتمال فراوان تا دهه فجر به بهره برداری می رسد؛ وی با اشاره به هزینه های بسیار سنگین ساخت جایگاه های CNG گفت: تنها هزینه برق رسانی و تجهیزات برقی این پروژه بیش از 100 میلیون تومان بوده است....

غلامرضا مشایخی، فرماندار تنکابن نیز ضمن تاکید بر افتتاح نخستین جایگاه CNG تنکابن تا دهه فجر امسال از آغاز عملیات برای ساخت پروژه جایگاه CNG  خرم آباد نیز خبر داده است. وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات لازم برای ساخت پروژه گاز طبیعی در خرم آباد از آغاز عملیات لوله گذاری در آینده نزدیک خبرداد.

فرماندار اما پا را از این دو جایگاه فراتر نهاده و از عزم شهرستان برای ساخت دو جایگاه دیگر (جمعا 4 پایگاه) تا پایان سال خبر می دهد. به گفته مشایخی، مقامات شهرستانی برای ساخت و تحویل 4 جایگاه CNG در تنکابن تا پایان سال جاری «برنامه ریزی» کرده اند. این 4 جایگاه قرار است همگی در کمربندی تنکابن ساخته شوند. مشایخی همچنین از تلاش برای احداث جایگاه گاز طبیعی در نشتارود نیز خبر داده و احداث آن را منوط به تلاش شهرداری نشتارود کرده است.

 قول ساخت و احداث 4 جایگاه گاز طبیعی در حالی که تنها 4 ماه به پایان سال باقی مانده، با توجه به پیشینه قبلی، کمی دور از ذهن به نظر می رسد،در ضمن باید در نظر داشت که 2 جایگاه جدید که به گفته فرماندار برنامه ریزی برای احداث آن ها انجام گرفته، هنوز در مراحل ابتدایی کار هستند و احتمالا در پیچ و خم های اداری و بسیاری مشکلات پیش بینی نشده دیگر، گرفتار خواهند شد. پس باید بیشترین تلاش را برای ساخت پروژه نیمه کاره گاز طبیعی در کمربندی معطوف کرد تا یک رکورد دیگر در اجرای پروژه های خدماتی شکسته نشود!!     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد